הגולש האוסטרלי המפורסם, מייק רייט, הפך לגיבור בכל העולם אחרי ששיתף סרטון עוצר נשימה, בו הוא הבחין באישה מבוגרת שכמעט טבעה בים הסוער, וקפץ להצילה. הסצנה הדרמטית, שהתרחשה בחופי הוואי, הועלתה לעמוד האינסטגרם של הגולש, תחת הכיתוב: "תחזיק את הבירה שלי רגע", והפכה לוויראלית. צפו בתיעוד רגעי ההצלה:

רייט, בן ה-24 מאוסטרליה, בילה את חגיגות הסילבסטר בתחרות גלישה, כשלפתע הוא שם לב לאישה שכמעט וטבעה בין הגלים והחליט לרוץ אל תוך המים על מנת לנסות להציל אותה. בשלב מסוים במהלך הסרטון הראשון המצלמה נשמטה והתיעוד הפסיק, אך בסרטון הנוסף שצורף, הסצנה המבהילה המשיכה מאותה הנקודה. צפו בראיון של מייק רייט הגולש עם רשת החדשות BBC:

מלבד רייט, עוד שלושה גברים הסתערו אל עבר האישה חסרת האונים, שלמרות שהייתה בשלב רדוד יחסית של הים, הגלים היטלו בה וגרמו לה לאבד שליטה. בראיון לאתר החדשות Saturday Telegraph, רייט סיפר כי תחילה הוא צילם את האירוע, עד שהבין כי הוא חייב לרוץ לעזור לחבורת הגברים. רייט העיד כי הוא תפס את האישה המבוגרת ואמר לה: "אל תשחררי, תחזיקי מעמד", בזמן שהוא ניסה לגרור אותה יחד איתו בחזרה אל החוף. 

מה שהפך את החילוץ למסוכן אף יותר היו סלעי בזלת ענקיים שהיו במים והגלים העוצמתיים. בראיון הוא רייט סיפר: "לא חשבתי על עצמי. פשוט ידעתי שהיא זקוקה לעזרה והגברת הזו הייתה במצב מאוד מסובך, אפילו בשביל בן אדם שמורגל להתמודד עם גלים חזקים". בנוסף, רייט אמר כי כאשר הוא חילץ את האישה מהמים, בנה שמח כל כך ולא הפסיק לחבק אותו. לדבריו, הוא אף אמר לו: "הצלת את אמא שלי, כבר הייתי בטוח שהיא איננה".