רוקח בבית החולים בויסקונסין, ארה"ב, נעצר ביום חמישי האחרון בחשד כי חיבל בכ-550 מנות של חיסוני חברת "מודרנה", נגד נגיף הקורונה. על פי הרשויות המקומיות וגורמי הרפואה בבית החולים, הרוקח מהמרכז הרפואי "אורורה גראפטון", השאיר במכוון את מנות החיסון מחוץ לקירור על מנת שיתקלקלו. צפו בדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס:

רוקח חיבל בכ-550 מנות של חיסוני קורונה (צילום: רויטרס)

הרוקח, ששמו לא פורסם, השאיר כ-57 בקבוקוני נוזל החיסון, כאשר כל בקבוקון מכיל כ-10 מנות. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, התרופות הושארו מחוץ למקרר מספיק זמן, כך שהחיסון הפך ללא יעיל, וכך נמחקו למעלה מ-500 מנות חיסון, שהיו יכולות להגן על אזרחי ארה"ב מפני הנגיף העולמי

מחברת מודרנה נמסר כי קבלת זריקה של כל אחת ממנות החיסון שהושארו מחוץ לקירור אינה מהווה סכנה עבור אלו שקיבלו את החיסון, אלא שמנת החיסון פשוט לא יעילה. כלומר, אנשים שקיבלו את החיסון שנשאר מחוץ לקירור, אינם חסינים בפני הנגיף, כך אמר ד"ר ג'ף בר, מנהל בית החולים "אורורה". על פי הדיווח, אלו שקיבלו את המינונים הלא יעילים קיבלו על כך הודעה רשמית וייאלצו להתחסן מחדש.

המשטרה המקומית מסרה בהצהרה הרשמית כי הרוקח "ידע שהחיסונים הם חסרי תועלת ובכל זאת נתן את מנות החיסון לאנשים שהגיעו להתחסן". ככל הנראה, האירוע התרחש בעקבות סקרי דעת הקהל בארה"ב, המראים על ספקנות בנוגע לבטיחותם של חיסוני הקורונה. בחקירה של הרוקח, הוא טען כי מדובר בטעות, אך במהלך בדיקה נוספת, הוא הודה כי הוציא את מנות החיסון בכוונה. בעקבות כך, הרוקח נעצר ונכלא בכלא במילווקי שבמדינה, באשמת סיכון בריאות הציבור, זיוף תרופות ונזק פלילי לרכוש.