אישה שנאלצה לעבור כריתת רחם, לאחר שאובחנה כחולת סרטן צוואר הרחם, ביקשה מחברתה הטובה ביותר להיות הפונדקאית שלה על מנת שתוכל להביא ילד לעולם. ג'סיקה תומאס, שחיה באטלנטה, ארה"ב, הקפיאה את הביציות שלה בעקבות טיפול בסרטן, אך לא מצאה פונדקאית מתאימה, עד שלפתע, חברתה הטובה ביותר מזה 15 שנה, ליז גנשיימר, הציעה לעזור. 

החברות הכי טובות  (צילום: רשתות חברתיות)
החברות הכי טובות (צילום: רשתות חברתיות)

כאשר השניים התבשרו לראשונה, בשנת 2017, כי הם לא יוכלו להביא ילדים לעולם התגובה הייתה קשה. "הייתי הרוסה כשהלכתי לבדיקה וגיליתי שהסיכוי שאביא ילד משלי נלקח ממני. הייתי שבורת לב וכך גם המשפחה והחברים שלנו", סיפרה תומאס. לדבריה, גנשיימר הייתה מבין הראשונים ששמעו על הבשורה הקשה, והיא הציעה את עזרתה כבר לפני שלוש שנים, אך באותה התקופה היא ובעלה בדיוק ניסו להיכנס להיריון עם הילד השני שלהם. 

תומאס וגנשיימר בתקופת הקולג' (צילום: רשתות חברתיות)
תומאס וגנשיימר בתקופת הקולג' (צילום: רשתות חברתיות)

השתיים, שהיו חברות הכי טובות מהקולג' ואף נסעו יחד לירח הדבש שלהן, תמכו אחת בשנייה. בראיון לאתר החדשות Daily Mail, גנשיימר סיפרה: "הצעתי להיות הפונדקאית שלה עוד כשהיא עברה את כריתת הרחם, אבל לא רציתי ללחוץ יותר מידי, ידעתי שהיא ניסתה למצוא פונדקאות דרך סוכנות וקיוויתי שהתהליך ילך מהר". תומאס ובעלה הקפיאו את העוברים, ולמרבה המזל, הסרטן בגופה לא התפשט. 

הזוג מייקל וג'סיקה עם בנם  (צילום: רשתות חברתיות)
הזוג מייקל וג'סיקה עם בנם (צילום: רשתות חברתיות)

תוך חודשיים מהרגע שהחלימה מהסרטן, בני הזוג ניסו לחפש פונדקאית ללא הצלחה, עד שיום אחד גנשיימר הודיעה לחברתה: "אחרי שאני אלד את התינוק שלי, אני אלד את שלך". לדבריה של תומאס, חברתה הייתה הפונדקאית המושלמת עבורם, שכן היא גרמה לה להרגיש מעורבת בתהליך ההיריון ועדכנה אותה בצורה שוטפת בהתפתחות העובר. 

במזל, תשעת חודשי ההיריון עברו בשלום ובחודש נובמבר האחרון, אחרי אין ספור טיפולים, בדיקות וחששות, בנה של תומאס בת ה-33, ובעלה מייקל בן ה-43, הגיח לעולם. לדבריה של תומאס, הלידה הייתה סוריאליסטית, שכן ברגע התינוק יצא אל העולם, הוא הועבר לידיהם של ההורים הביולוגים שלו. כעת, שתי המשפחות חיות זו לצד זו, והחיבור של גנשיימר עם בנה של תומאס קרוב יותר מכל סתם אחיין, או בן של חברה אהובה.