כחלק ממצע הבחירות של ראש העיר בפרונטרה קומלפה שבמקסיקו, הוא הבטיח למצביעיו שיסדר את צינור המים שמוביל את מי השתייה של העיירה. אחרי שראש העיר, אוסקר רמירז אגילאר, נבחר לתפקיד, הוא לא עמד בהבטחתו ונאלץ להתמודד מול כל קהל מצביעיו הזועם שקשרו אותו לעץ במרכז העיר והחלו להכות אותו.

קהל הבוחרים הזועם מקיף את ראש העיר (צילום: רשתות חברתיות)
קהל הבוחרים הזועם מקיף את ראש העיר (צילום: רשתות חברתיות)

תושבי 11 השכונות שבעיר טענו כי הם הצביעו לאגילאר בעקבות הבטחותיו לסדר את הובלת מי השתייה ויספק מיכל מים לכל בית. למעשה, על פי הדיווחים, אגילאר היה ידוע בקמפיין הבחירות המשונה שלו, שכן הוא גם הבטיח לתושבי העיר כי הוא יבנה לכל אחת מהמשפחות דיור איכותי וידאג לטהר את המים. אך כאשר התושבים הבחינו במיכלי המים שלדבריהם, "הגיעו במצב נורא", הם החליטו שלא לשתוק. 

בשיחה עם העיתון המקומי, Quarto Powder, אמר אחד התושבים: "בחלקים מסוימים מיכל המים דולף, ובחלקים האחרים סתמו את החורים בצורה מרושלת". תמונות מהאירוע הציגו את התושבים הזועמים שקשרו את ראש העיר הנבחר אל עץ וטענו כי הם לא ישחררו אותו לחופשי עד שמיכלי מי השתייה שלהם יתוקנו. במשך למעלה משעתיים, אגילאר הוחזק קשור לעץ עם מסכה על פניו, ולבסוף, הוא שוחרר רק לאחר שהבטיח לתקן את הנזק שעשה.