לפני עשר שנים, כאשר בני זוג מצפון הארץ החליטו להתחתן, הם לא תיארו לעצמם את הבלאגן שיגרם בעקבות טקס החתונה הלא שגרתי שקיימו. כיוון שהבעל כהן והאישה הייתה גרושה, השניים לא יכלו להינשא כדת משה וישראל, לכן הם החליטו לקיים אירוע אזרחי בקפריסין. כדי לרצות את הוריי הכלה והאורחים, טקס החתונה התקיים עם רב בתחפושת ועם כתובה "בכאילו" – הכל עבר בשלום. 

לפני מספר חודשים, האישה החליטה לפתוח בהליך גירושין מבעלה וביקשה ממנו שיחלוק את הרכוש שצברו יחד במשך השנים. תחילה, הבעל נעתר לבקשה והסכים לשלם, אך כאשר האישה ביקשה ממנו שישלם לה סכום חד פעמי שנקבע בכתובה הפיקטיבית שלהם, שעמד על כשלושה מיליון שקלים, הוא סירב. 

האישה, באמצעות עורכת דינה שרין סולן, טענה: "הכתובה אמנם לא תקפה כדת משה וישראל, אך היא חוזה לכל דבר בנינו. הסכום הנקוב בה לא נועד להרשים אף אחד, קבענו אותו יחד כשבאמת האמנו שרק המוות יפריד בנינו". בניגוד לכך, הבעל טען להגנתו: "עשינו חתונה בכאילו כדי לרצות את אשתי והוריה, עכשיו היא דורשת את הכתובה ואת הסכום הנקוב בה וזו עזות מצח. היא ידעה שהכל היה למען ההורים שלה". 

בעקבות הוויכוח בין שני בני הזוג, הסוגיה הגיעה עד לבית הדין הרבני, שם ניסה הבעל לפתור את עצמו מהתשלום כיוון שהחתונה הייתה כולה למראית עין. עו"ד סולן טענה כי אמנם מדובר באירוע ובכתובה פיקטיביים, שלא תקפים בבית הדין הרבני, אך עם זאת, בדיני חוזים ייתכן והיא תקבל תוקף. כמו כן, בימים אלו האישה פנתה אל בית המשפט בתביעה אזרחית במטרה לממש את "חוזה הנישואין" ביניהם. 

עורכת הדין שרין סולן (צילום: עו''ד שרין סולן)
עורכת הדין שרין סולן (צילום: עו''ד שרין סולן)