חברת סטארט-אפ דרום קוריאנית פיתחה קולר לכלבים, המופעל על ידי מערכת בינה מלאכותית, שיכול לזהות חמישה סוגי רגשות אצל כלבים בעזרת ניטור הנביחות שלהם. קולר PetPuls יכול לומר לבעלי חיות המחמד אם הכלב שלהם שמח, רגוע, חרד, עצוב או כועס, באמצעות אפליקציה שכל אחד יכול להוריד לטלפון הנייד שלו. צפו בטכנולוגיה המדהימה שמשגעת את העולם:

קולר ה-PETPULS (צילום: רויטרס)

הקולר, שעובד על ידי מערכת זיהוי קולי, יכול גם להעיד על מצב הכושר הגופני והמנוחה של הכלבים. "המכשיר הזה נותן לכלב קול כדי שבני אדם יוכלו להבין", אמר אנדרו גיל, מנהל השיווק העולמי במעבדת PetPuls, לסוכנות הידיעות רויטרס. כמו כן, החברה החלה לאסוף סוגים שונים של נביחות לניתוח רגשות הכלבים כבר בשנת 2017. שלוש שנים לאחר מכן, פותח האלגוריתם המבוסס על בסיס נתונים של יותר מ-10,000 דגימות קולות של 50 גזעי כלבים שונים. 

הקולר והאפליקצייה (צילום: רויטרס)
הקולר והאפליקצייה (צילום: רויטרס)

"חשבתי שהכלבה שלי פשוט שמחה כשהיא משחקת איתה ועצובה או חרדתית כשאני לא נמצא, אך למעשה, היא הרגישה כועסת אם ניצחתי אותה במשחק, בדיוק כמו בן אדם", אמר מון סיי-מי, שהשתתף בניסוי יחד עם הבורדר קולי שלו. על פי האוניברסיטה הלאומית בסיאול, המכשיר נבדק בידי חוקרים מקצועיים, כאשר לדברי החברה הוא הראשון מסוגו המופעל על ידי טכנולוגיית זיהוי קולי. 

הקולר יצא לשיווק באופן מקוון בחודש אוקטובר האחרון, במחיר של 99 דולר לאחד. כמו כן, שוק הטיפול בחיות המחמד העולמי היה שווה כ-138 מיליארד דולר בשנת 2020 עם עלייה של 34 אחוזים, כך עולה מנתוני חברת יורו מוניטור. בנוסף לכך, רבים בכל העולם החלו לאמץ יותר ויותר כלבים בעקבות משבר הקורונה ורבים שנשארו בביתם מצאו את עצמם מטפלים יותר בחיית המחמד שלהם. "אנשים נוספים אמנם החלו לאמץ כלבים, אך למרבה הצער חלקם נטשו אותם בגלל קצרים בתקשורת. ה- PetPuls יכול היה להיות גורם מונע לכך".