במשך שלושה חודשים תושב קליפורניה חי בשדה התעופה בשיקגו, ארה"ב, כיוון שלא רצה לטוס מחשש שידבק בנגיף הקורונה. לאורך כל התקופה, אדיטיה סינג, בן ה-36, חי באזור מאובטח בתוך שדה התעופה הבינלאומי או'האר, עד שנתפס ונעצר, בסוף השבוע האחרון, והואשם בעבירה של חדירה אל אזור מוגבל בשדה התעופה וגניבה. 

אדיטיה סינג, הגבר שחי בשדה התעופה (צילום: Chicago Police Department)
אדיטיה סינג, הגבר שחי בשדה התעופה (צילום: Chicago Police Department)

כלבים נרתמו לעזור בשדות התעופה על מנת לאבחן חולי קורונה מאומתים | כך זה נעשה

בבית המשפט המקומי נטען כי סינג הגיע אל שדה התעופה ב-19 באוקטובר, בטיסה ישירה מלוס אנג'לס, ועל פי החשד, הוא חי באזור הביטחון של נמל התעופה מאז. השופטת בתיק, סוזנה אורטיז, הגיבה בהלם בבית המשפט, לאחר שהתובע פירט את ההאשמות. "אז אם אני מבינה נכון, אתה בעצם אומר לי שאדם שאינו מורשה גר בחלק מאובטח של שדה התעופה במשך שלושה חודשים ולא התגלה עד היום? אני רק רוצה לוודא שאני מבינה נכון", אמרה השופטת ההמומה. 

השוהה הבלתי חוקי התגלה ביום שבת האחרון אחר הצהריים, כאשר שניים מעובדי המקום ניגשו אליו וביקשו ממנו להציג בפניהם את תג העובד שלו. עוזרת פרקליטת המדינה, קטלין הגרטי, אמרה כי הוא הציג בפניהם את התעודה והוריד את המסכה, לבקשתם, על מנת שיוכלו לזהות אותו. רק כאשר הוא הוריד את המסכה, השניים גילו כי תעודת העובד שייכת למעשה למנהל התפעול של המקום, שנעדר מעבודתו כבר מה-26 באוקטובר. 

שני העובדים התקשרו מיד אל המשטרה המקומית וסינג נלקח למעצר בתוך שדה התעופה בטרמינל 2. הגרטי אמרה כי סינג מצא את התג בשדה התעופה וכי בעקבות "הפחד לחזור הביתה בגלל נגיף הקורונה", הוא פשוט החליט להישאר בתוך הטרקלין. לדבריו של סינג, נוסעים אחרים נתנו לו אוכל ומים וכך הוא התקיים בתקופה האחרונה. 

סינג מתגורר במקור בפרבר בלוס אנג'לס יחד עם שני שותפים לדירה והוא ללא עבר פלילי. בנוסף, הוא בעל תואר שני בהפקת אירועים ובימים אלו הוא מובטל בשל הגבלות הקורונה שסגרו את התרבות בארה"ב. בבית המשפט הודו כי מדובר בהאשמות יוצאות דופן, אך הן אינן מזיקות. לכן, כתנאי לערבות, נמנע מסינג לדרוך שוב בשדה התעופה והוטל עליו קנס של 1,000 דולר. 

"בית המשפט מוצא את העובדות והנסיבות הללו מזעזעות למדי בפרק הזמן לכאורה שאירע", אמרה השופטת. "שהותו של סינג בחלק מאובטח של שדה התעופה תחת תג תעודת עובד מזויף, לכאורה, מערערת על הצורך להיות מאובטח בשדה התעופה, כך שאנשים ירגישו בטוחים לנסוע. אך אם זאת, אני מוצא שהפעולה הזו יכולה להוות סכנה לקהילה". כמו כן, בית המשפט יתכנס שוב בתאריך ה-27 בינואר, על מנת לדון מחדש בפרטים.