מדענית מובילה מהעיר ווהאן שבסין, שקיבלה את התואר "חולת הקורונה הראשונה בעולם", נעדרת כבר במשך שנה. הואנג יאנליג, הייתה על פי הדיווחים כאישה הראשונה בעולם שחוותה את השפעות תסמיני מגיפת הקורונה, שעדיין משתוללת בכל העולם. כמו כן, היא הייתה הראשונה שאובחנה במחלה בסוף שנת 2019, לפני שהכרנו בכלל במה מדובר. 

העדות האחרונה של הואנג יאנליג (צילום: טוויטר)
העדות האחרונה של הואנג יאנליג (צילום: טוויטר)

במשך למעלה משנה, החוקרת במכון לווירולוגיה נעלמה ומאז, הועלו השערות רבות לגבי הסיבות להיעדרותה. על פי אחת ההשערות, נטען כי קיים קשר בין המכון המדעי בו היא עבדה לבין התפרצות הנגיף, שכן ייתכן והוא דלף מהמעבדה במהלך ניסוי. אך עם זאת, הממשלה בסין מיהרה למחוק כל עדות לכך ואף לזהותה של יאנליג, לאחר שעמודי הרשתות החברתיות שלה הוסרו. המכון לווירולוגיה מכחיש כי יאנליג הייתה חולת הקורונה הראשונה:

השערה נוספת בנוגע להיעלמותה של יאנליג מצביעה על כך שייתכן והממשלה בסין הביאה למותה, או מחזיקה אותה בשבי, על מנת לכסות על העובדה שייתכן והמכון לווירולוגיה הוא האחראי להתפשטות המגיפה, כך דווח בעיתון the Post. בימים אלו, הוגבר הלחץ בעולם כלפי סין, בדרישה כי עליהם לספק הוכחות חותכות לגבי מקום הימצאותה ולמקור האמיתי שבגללו פרצה המגיפה. 

לפני מספר ימים, הועלה פוסט בשירות ההודעות הסיני WeChat, על ידי אדם שטוען כי הוא מדען שעובד עם יאנליג וסיפר כי היא בחיים. "למורי ותלמידי אין זמן לדבר. הואנג יאנליג נמצאת בחיים, אם תקבלו הודעה כלשהי שהיא שמועה, אנא אמרו שזה לא נכון", נכתב בהודעה. אך עם זאת, אין כל הוכחה ממשית להימצאותה של יאנליג, כפי שאין כל אזכור לשמה באתר של מכון הווירולוגיה.