על פי תיק התביעה, במשך שבעה חודשים רצופים, הרופאים בבית החולים "אסותא" באשדוד הסתירו ממטופלת כי הם אלה שגרמו לה לאובדן ראייה בעין שמאל. תושבת רמת גן, בת 68 שסבלה מירידה בראייתה בשתי עיניה, הופנתה לניתוח רשתית וקטרקט בעין שמאל. על פי התביעה שהוגשה על ידי עורכת דינה, מורן אברהמי יום טוב, המטופלת עברה ניתוח ראשון שלא צלח, ולאחר מספר ביקורות הוחלט לבצע בעיניה ניתוח מתקן.

במסגרת הניתוח השני, הוחדר גז לעיניה של המטופלת, ועל פי כתב התביעה, הוא שגרם לה לאבד את ראייתה בעינה השמאלית, ככל הנראה כתוצאה מפגיעה בלתי הפיכה בעצב הראייה. בעקבות המצב, רופאיה המשיכו לקרוא למטופלת שוב ושוב, כאשר על פי התביעה, הם הציגו בפניה מצג שווא לפיו ראייתה עוד עשויה להשתפר. 

בחלוף חמישה חודשים מהניתוח, בת ה-68 פנתה לייעוץ אצל מומחה נוסף מטעם קופת החולים אליה היא משתייכת, אשר בדק את עיניה וקבע כי האישון כלל אינו מגיב לאור. "חרף כך, גם מומחה זה החליט להותיר את המטופלת בחשיכה, תרתי משמע, בכל הנוגע למצב עינה ועתיד ראייתה", אמרה עו"ד אבהרמי יום טוב. רק כאשר עברו עוד מספר חודשים, ולאחר שנבדקה אצל מומחה נוסף, נמסר לה כי עצב הראייה שלה "מת" וכי היא למעשה איבדה את ראייתה בעין השמאלית. 

כמו כן, אל התביעה צורפה חוות הדעת הרפואית של פרופסור יצחק בן סירה, מומחה לרפואת עיניים, אשר קבע כי הרישומים בדוחות שנמסרו מאסותא הם "חסרים ביותר". לדבריו, בדו"ח מתוארים אירועים שונים שאינם יכולים להסביר את אובדן הראיה המוחלט ואת המצב הסופי, כפי שנראה לעין. כמו כן, הוא הוסיף כי הנזק לעינה של התובעת יכול היה להיגרם רק על ידי חבלה פתאומית ומשמעותית, כתוצאה מתנועה לא נכונה בניתוח או לחץ מסיבי על העין, שיכול להיגרם כתוצאה משימוש בגז. 

בעקבות המצב המסובך, התובעת סובלת ממצב רוח ירוד ועצבני, ירידה בחשק ובאנרגיה, פגיעה בביטחון העצמי, חרדות, תסכול וייאוש, והיא אף מטופלת בעקבות המצב בטיפול תרופתי נוגד דיכאון וחרדה. בהתאם לכך, נקבע על ידי פסיכיאטרית כי האישה סובלת מנכות נפשית, בשיעור של כ-25 אחוזים, על פי תקנות המוסד לביטוח לאומי. בימים אלו הוגשה בבית המשפט השלום בתל אביב תביעה בגין רשלנות רפואית, עד גובה הסכום המקסימלי הנתון (2.5 מיליון שקלים). בתגובה מבית החולים אסותא באשדוד נמסר: "תגובתנו תמסר בבית המשפט".