אישה בת 85, שהוכרזה כמתה, אחרי שחלתה בנגיף הקורונה, הפתיעה את בני משפחתה אחרי ששבה אל ביתה תשעה ימים לאחר שנמסר להם כי היא נקברה, כך דווח אתמול (שני) בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי ההשערות, הבלבול קרה בעקבות ערבוב בין השמות, שגרם לבית החולים בו טופלה החולה, רוגליה בלאנקו, לספר לבני משפחתה כי היא מתה כתוצאה מסיבוך של הנגיף.

על פי העיתון המקומי La Vaz de Galicia, המבוגרת הוכרזה כמתה בתאריך ה-13 בינואר והלווייתה התקיימה יום למחרת. עקב הפרוטוקולים שנקבעו כתוצאה מהתפשטות המגיפה, בני משפחתה וקרוביה לא הצליחו להגיע אל טקס הקבורה. כאשר בלאנקו שבה אל ביתה מבית החולים שבמדריד, ספרד, ביום שבת האחרון, בעלה היה המום לראותה. "לא יכולתי להאמין לזה. התחלתי מיד לבכות", אמר בעלה, רמון בלאנקו. 

מנהלת המקום בו טופלה הקשישה הסבירה: "דיירי בית האבות הועברו לבית החולים לקבלת טיפול מיוחד אחרי שנמצאו חיוביים לנגיף. בקרב הנשים שהועברו היו שתי נשים שקיבלו את אותו החדר וככל הנראה הרישומים התערבבו והייתה שגיאה בזיהוי ביניהן". כמו כן, מבית החולים נמסר כי הם מביעים את צערם על האירוע וטענו כי "מדובר באירוע חד פעמי, שהתפספס בין למעלה מ-100 העברות שבוצעו מאז חודש דצמבר האחרון". כמו כן, בהודעה נמסר כי בית המשפט הודיע על ביטול הטעות בגין מותה של בלאנקו.