רופא איטלקי מואשם בימים אלו ברצח שני חולים במחלקת הקורונה בבית החולים בלומברדיה, איטליה, שנתן להם "מנות קטלניות" של חומר הרדמה. על פי הדיווחים, קרלו מוסקה, בן ה-47 הביא למותם של נטלה באסי בן ה-61 ואנג'לו פאלטי בן ה-80, בחודש מרץ האחרון, במטרה לגרום לפינוי מהיר יותר של מיטות בבית החולים.

הרופא קרלו מוסקה (צילום: רשתות חברתיות)
הרופא קרלו מוסקה (צילום: רשתות חברתיות)

בזכות הודעות וואטסאפ בין האחיות במחלקה עלו החדשות כי מוסקה "משוגע שהורג מטופלים על מנת לפנות מיטות", במחלקת אשפוז הקורונה עליה היה אחראי. שלושה מקרי מוות נוספים נחקרים בימים אלו על ידי המשטרה המקומית, לאחר שלטענתן של האחיות, מוסקה שינה את התיקים הרפואיים של המטופלים על מנת לכסות על עקבותיו. 

כמו כן, מוסקה נעצר ונמצא בימים אלו במעצר בית בביתו במנטובה שבמדינה ועל פי הדיווח באתר Daily Mail, הרופא מכחיש את ההאשמות כלפיו בטענה כי הן "חסרות כל בסיס". כמו כן, גם פרקליטיו טוענים כי המטופלים המדוברים מעולם לא נפגעו על ידו בכוונה וכי למוסקה לא הייתה כל סיבה להשתמש בחומר הרדמה נגדם. 

בסוף חודש אפריל הוגשה נגדו התלונה לראשונה, על ידי גורם אנונימי, והתביעה הצליחה להשיג מאוחר יותר את הודעות הוואטסאפ, שלדבריהם, חושפות כיצד הוא גם ניסה לקיים יחסי מין עם אחת האחיות ללא הסכמתה. עוד דווח כי כאשר מוסקה גילה כי הוא נמצא בחקירה הוא ביקש מהאחיות במחלקה לקבוע איתו "גרסא אחת נוחה לסיפור", מה שעלול להתפרש כהסתה לשקר.

באסי, חולה סכרת שסבל ממחלת לב מת ב-20 במרץ, ואילו יומיים לאחר מכן מת גם פאלטי. באותה התקופה בבית החולים הספציפי באיטליה איבדו כחמישה חולים, כאשר על פי הטענה שניים מתוכם היו מקרי רצח.