שניות ספורות לפני תחילת טקס שריפת גופה, בבית החולים הפרטי ברסיסטנסיה שבארגנטינה, בתה של "המנוחה" הבחינה כי אמה עדיין חיה. האם, בת ה-89 ששמה לא פורסם, אושפזה בבית החולים לאחר שהתלוננה על כאבים בחזה ביום שבת האחרון. כבר למחרת, הרופאים העניקו לבתה, בת ה-54, את תעודת הפטירה של אמה, לפיה היא מתה בעקבות דום לב. 

כאשר עובדי הלוויה התכוננו להעביר את הקשישה דרך המשרפה, בתה הבחינה בתנועות שעשתה אמה ומיד התפרצה והצליחה לעצור את טקס שריפת הגופה – בעודה בחיים. מהמשטרה המקומית נמסר: "הבת הלכה אל בית החולים בשעה 08:45 בבוקר, שם היא נפגשה עם רופא שסיפר לה על מות אמה, לאחר שסבלה מדום לב וקוצר נשימה בגינם היא נשלחה לקרמטוריום". 

על פי אתר החדשות Info Veloz, במהלך הלוויה הבת החלה לצעוק כאשר הבחינה בתנועות של אמה וגרמה להפסקת הטקס. לאחר מכן, שלחה הבת הודעה קולית לאחד מקרוביה בה היא אמרה: "רק רציתי להודיע לך שאמא עדיין בחיים. היינו בחדר השריפה וראינו אותה עם סימנים חיוניים, עכשיו אנחנו הולכים אל בית החולים". כמו כן, המטופלת הוחזרה למרפאה בה טופלה ובימים אלו נפתחה חקירה מעמיקה סביב הרשלנות הרפואית, שהייתה עלולה להסתיים בהוצאה להורג.