איש אמיץ במיוחד, או שאולי דווקא "טיפש" כפי שכונה על ידי הקהל, החליט לנסות את מזלו ונעמד במרכז מסלול מרוצי סוסים, בעוד הם דוהרים לכיוונו. רגעים ספורים לפני קו הסיום, כ-150 מטרים בלבד, הבחור החליט להתפרץ אל המסלול ונעמד בין הסוסים, שרצו במהירות המרבית על מנת לנצח בתחרות. צפו בתיעוד הרגע המבהיל:

על פי הדיווח של חברת החדשות news.com.au, האירוע המלחיץ התרחש בניו-זילנד, ולאחר הפולש נעצר על די המשטרה המקומית. בתיעוד מהסיטואציה, אפשר לראות את הגבר, לבוש חולצה לבנה, רץ ברגע האחרון אל המסלול ונעמד בין הסוסים הדוהרים. במזל, הרוכבים פספסו אותו ואפשר היה לראות אותו מניף את ידיו כניצחון. 

"היה לו הרבה מזל שהוא לא נדרס. רובנו לא ראינו אותו בכלל", סיפרה דניאל ג'ונסון שניצחה בתחרות. לדבריה, הסוסים דהרו במהירות של כ-60 קמ"ש ברגעים שלפני קו הסיום, כאשר כל סוס הוא במשקל של כ-500 ק"ג, לכן, אם סוס היה פוגע בו התוצאה הייתה קטלנית. פרשן של חברת חדשות הספורט Fox Sports, בן דיימון, פרסם את תגובתו לסרטון וכתב: "הבחור היה טיפש. כל הסוסים נאלצו להיפרד סביבו. ומעבר לזה שהוא סיכן את עצמו, הוא סיכן את הסוסים והרוכבים". כמו כן, על פי דוברות המשטרה המקומית האיש האלמוני עשוי להיות מואשם בגין סכנת ביטחון הציבור.