מנכ"ל חברת טסלה, איילון מאסק, חשף השבוע כי החברה שהוא הקים, "נויארלינק", הצליחה להשתיל שבבים אל תוך גולגולת של קוף, שגרמו לו ללמוד לשחק משחקי מחשב. לדבריו, הוא השתמש ב"חוטים זעירים" שחוברו אל מוחו של הקוף, שכלל לא מורגשים על ידו, אלא רק מעניקים לו את היכולת לפתח את הנוירונים במוחו. צפו בראיון המלא של מאסק על הסטראט-אפ החדשני:

בראיון עם אפליקציית המדיה החברתית Clubhouse, מאסק הסביר כי "לא מדובר בקוף אומלל" כיוון שהשתל הוא עצבי הבנוי בגודל של כעשירית מגודל שערה. כמו כן, המיליארדר, שדיבר עם על מסעות בחלל, מושבות על מאדים, קריפטו ובינה מלאכותית, הסביר כי חברת "נויארלינק" מנסה לפענח האם אפשר לגרום לקופים לשחק "Mind Pong" זה עם זה – "זה יהיה די מגניב", לדבריו. 

כמו כן, הצוות של חברת "נויארלינק", שמונה כמאה אנשים, ממוקם בסן פרנסיסקו ועובד בימים אלו במטרה לפתח ממשק מחשב-מוח יישומי. לדבריו של מאסק, המטרה של החברה היא להגדיל את קצב המידע שיכול לזרום מהמוח האנושי אל מכונה, ועל מנת להמחיש את קצב ההתקדמות, מאסק הצביע על פריצות הדרך שנעשו במעבדות המחקר של החברה. למשל, הוא הציג כדוגמה את חברת "DeepMind" שהוא ייסד, שנרכשה על ידי גוגל בשנת 2014, העוסקת בפיתוח בינה מלאכותית

לדבריו של מאסק, "עם ממשק עצבי ישיר אנו יכולים לשפר את רוחב הפס בין קליפת המוח לבין השכבה השלישית בסדרי גודל שונים". כלומר, קליפת המוח היא החלק הממלא את תפקיד הזיכרון, תשומת הלב, המודעות התפיסתית, המחשבה והתודעה, לכן שליטה בה בעזרת הנוירונים יכולה לשפר את יכולות אלו. לטווח הארוך, מאסק טוען כי "נויראלינק" תוכל לאפשר לבני אדם לתקשר באמצעות טלפתיה, ואף יהיה אפשר להשתמש במוחם על מנת לשתול אותו ברובוט או בכל אדם אחר.