כבר כמעט שלוש שנים שד"ר קיילי מור-גילברט בת ה-33, אקדמאית בריטית- אוסטרלית, כלואה בבית הסוהר בטהרן. אחרי 804 ימים בכלא, האסירה גילתה כי בן זוגה החל לנהל רומן עם עמיתתה הקרובה, ד"ר קיילי בקסטר, והחליטה להגיש בקשה לגירושין מבעלה הרוסי-ישראלי, רוסלן חודורוב. על פי הדיווח בעיתון במלבורן, The Herald Sun, הודורוב ובקסטר הכירו תוך שיתוף פעולה על מנת להוציא את גילברט מהכלא – והתאהבו. 

ד''ר גילברט ובן זוגה הישראלי  (צילום: רשתות חברתיות)
ד''ר גילברט ובן זוגה הישראלי (צילום: רשתות חברתיות)

כמו כן, דווח כי הרומן בין השניים התפתח מיד לאחר המעצר של ד"ר גילברט, שנעצרה לאחר שנחשדה כמרגלת אחר משמרות המהפכה האיראנים ונלקחה אל הכלא שניות לפני שיצאה מהמדינה. בזמן שד"ר גילברט הוחזקה במאסר היא שלחה לאהובה מכתבים בהם כתבה: "אני נוטלת תרופות פסיכיאטריות ובריאותי הנפשית נפגעה. עדיין נאסרו עליי שיחות טלפון וביקורים ואני חוששת שאני רק אדרדר אם אשאר כאן". 

עוד דווח על ידי העיתון Guardian, כי בעבר הוצע לד"ר גילברט שחרור מהכלא, בתנאי שתהפוך למרגלת עבור איראן, אך היא סירבה. "אני לא מרגלת, מעולם לא הייתי מרגלת ואין לי שום עניין לעבוד בריגול עבור אף מדינה", היא כתבה באחד המכתבים. במכתב שנשלח לפני שחרורה, ד"ר גילברט כתבה כי היא דורשת להתגרש מבעלה, שתמך בה לאורך כל הדרך מבחוץ, כיוון שהגיע אליה מידע שמוכיח כי הוא ניהל רומן עם אישה אחרת בזמן שהייתה בכלא. הבעל שהיה מופתע מהבקשה של אשתו האסירה, טרם שחרר את תגובתו המפורטת בנושא, אך עם זאת, יש לציין כי ד"ר גילברט השתחררה מהכלא לפני כחודשיים אחרי שריצתה את עונשה.