אנה קורטז, אם בת 23 ממונטריי שבמקסיקו, שנמצאה חיובית לנגיף הקורונה, החלה לשים לב שבמהלך הזמן בו היא הייתה נשאית של הנגיף היא החלה לחוות תופעת לוואי מוזרה למדי. האם הצעירה הבחינה בכך שחלב האם שהיא מייצרת הפך לצהוב זוהר, על אף שלא שינתה כלל את תזונתה. 

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, קורטז אובחנה כנשאית של הנגיף בחודש ינואר האחרון, וסבלה מתסמינים כמו אובדן חוש הטעם והריח וצמרמורות. בשלב מסוים, כאשר רצתה לשאוב את חלב האם שלה על מנת שבתה תוכל להמשיך לאכול ממנו בזמן שהיא בבידוד, האם הבחינה כי החלב הפך לצהוב לגמרי. 

בראיון לאתר החדשות Daily Mirror, קורטז סיפרה: "דיברתי רופא הילדים של בתי, שהוא גם יועץ הנקה, והוא הסביר לי שמקרה כזה הוא הגיוני". על פי ההסבר של הרופא, גופה של קורטז נלחם בנגיף ומפתח עבורו נוגדנים, דבר שיכול להשפיע על צבעו של החלב. כמו כן, הוא אף הוסיף כי מקרה כזה יכול להתרחש גם תחת השפעה של נגיפים אחרים כמו שפעת. 

אנה קורטז ובתה מקיילה (צילום: רשתות חברתיות)
אנה קורטז ובתה מקיילה (צילום: רשתות חברתיות)

"הסיבה לכך שהחלב שלי קיבל צבע כל כך קיצוני הייתה כי הנגיף היה כל כך חזק ולכן גם הנוגדנים נוצרו בכמות גדולה יותר והחלב הפך לצהוב יותר", סיפרה קורטז. כמו כן, הרופא אף הדגיש בפניה כי על אף הצבע המחשיד, החלב הצהוב הוא אף בריא יותר עבור בתה, שכן הוא מכיל כמות גדולה של נוגדנים ויכול לסייע למערכת החיסונית שלה".

התמונות של חלב האם הצהוב הפכו לוויראליות ברשתות החברתיות בימים האחרונים, אחרי ששותפו על ידי חברת ההנקה Milky Mama בעמוד הפייסבוק שלהם. ד"ר נטלי שנקר, חוקרת חלב אם באוניברסיטת אימפריאל בלונדון, ומייסדת החברה, אמרה בראיון: "אנו יודעים שאמהות שנדבקו בקורונה אכן מייצרות נוגדנים נגד הנגיף ואלו נכנסים לחלב האם ומשפיעים על צבעו. כמו כן, כדי לגרום לשינוי הצבע יש צורך בכמויות גדולות של מזון מסוים, כמו תרד, שיכול לעזור".