בפעם הראשונה מזה 100 שנה, הקרנבל המסורתי בריו דה ז'נרו שבברזיל בוטל, בעקבות מגיפת הקורונה שהכתה קשה במדינה. אך למרות שנאסר על התושבים לצאת לרחובות ולחגוג, איש לא אמר שלכלבים אסור. בעלי חיות המחמד מכל רחבי העיר התכנסו ביום שבת האחרון כדי לחגוג את האירוע השנתי עם חבריהם על ארבע שהתמודדו על תואר "התחפושת הטובה ביותר". 

כלבים מחופשים בקרנבל בריו (צילום: רויטרס)
כלבים מחופשים בקרנבל בריו (צילום: רויטרס)

החגיגות, שכונו "בלוקאו" המשלב את מסיבות הרחוב המסורתיות וכלבים בשפה הפורטוגזית, יצאו לפועל כשעשרות כלבים מחופשים יצאו לרחובות עם בעליהם בשכונת רקריו דוס בנדיירנטס. להבדיל מהמצעד המסורתי שמתקיים בדרך כלל בחופי שכונת קופקבנה, "הבלוקאו" יכול היה להמשיך להתקיים כיוון שעל פי חוקי המדינה הקרנבל המסורתי נאסר רק על בני אדם ולא על כלבים. 

גולדן רטריבר מחופש למיקי מאוס (צילום: רויטרס)
גולדן רטריבר מחופש למיקי מאוס (צילום: רויטרס)

"הזמנו קהל מוגבל לאירוע והקפדנו לשמור על ההנחיות כדי שנוכל להמשיך לקיים את קרנבל הכלבים ב-2021 כאילו לא קרה כלום", אמר מרקו אנטוניו מריניו בן ה-66, המארגן את המצעד ב-18 השנים האחרונות. בהמשך הוא הוסיף: "במהלך המגיפה רבים אימצו כלבים כדי להתגבר על הבדידות, וכעת אנו רוצים לחגוג את הקורונה עם כלבינו". 

עבור משתתפים רבים, קרנבל הכלבים היה הזדמנות מצוינת לצאת מהסגר ולהשיב חלק קטן משמחת החיים שמביא איתו הקרנבל מידי שנה. "לא יכולתי לפספס את המצעד היום. זה מקום מרווח אוורירי ומוכר מאוד", אמרה פרנסיסקה פרייר, שהצטרפה למצעד עם כלבת היורקשייר שלה . "זו בריחה מהסגר. למעשה, הכלבים שלנו מוציאים אותנו לטיול", היא אמרה.