הצוות במלון במלון "SKY" שנמצא ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, מקפיד על הכללים המחמירים של מגיפת הקורונה, עד כדי כך שחלקו הוחלף ברובוטים. כדי להוריד את רמת הסיכון של האורחים, וכך גם של הצוות, הוצבו בקבלה ובשירות החדרים לקסי, מיקה ואריאל, שלא יוכלו לנשוף עליכם חיידקים גם אם הן ממש ירצו – פשוט כי הן רובוטיות. צפו בשירות החדרים הרובוטים בבית המלון "SKY":

צוות העובדים הרובוטי של מלון SKY בדרום אפריקה (צילום: רויטרס)

אמנם כבר משנת 2015 רובוטים משמשים כאנשי צוות במלונות ביפן, אך זו בהחלט הפעם הראשונה באפריקה שבית מלון מחליף את העובדים במכונות. "זה לעולם לא יחליף את תפקיד האנשים, אבל זה בהחלט ישנה את החלל", אמר פול קלי, מנכ"ל בית המלון, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, והוסיף: "זה העתיד".

רובוטית בלובי (צילום: רויטרס)
רובוטית בלובי (צילום: רויטרס)

שלוש הרובוטיות מספקות שירות חדרים אדיב, מכילות את כל המידע על התיירות בעיר ויכולות לסחוב ציוד של עד כ-300 ק"ג מהלובי אל החדרים. הרובוטיות הוצבו על כל מקרה שאורח עם תסמיני הנגיף שוהה במלון, כך הן יוכלו להעניק לו את השירותים שמספק המלון ואף אדם לא יסתכן. אחרת, "האורחים כולים לבחור אם הם רוצים לקיים אינטראקציה עם אנשי הצוות האנושיים, שירות עצמי, או שירות רובוטי אשר נשלט מתוך הטלפון הנייד שלהם", הסביר הרמן בריץ, הבעלים של בית המלון. 

סטיב פינטו, מנכ"ל חברת הרובוטיקה CTRL Robotics, אמר כי הרובוטיות שהוצבו יכולות אפילו לסרוק את פניהם של האורחים ובכך לגלות את מידת שביעות הרצון שלהם מהאירוח. "אני חושב שהעולם מתקדם אל עבר המרחב הדיגיטלי הזה, ולמרות שאנחנו נאלץ להתרגל לזה, המגע האנושי עדיין מושך אותי יותר", הסביר ארנסט מולנגה, אחד מאורחי המלון.