זה לא סוד שמחסור בשעות שינה פוגם באיכות החיים. כעת מתברר כי גם יש קשר ישיר בין היעדר שעות שינה לבעיות פוריות. מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת סאות'המפטון באנגליה גילה כי בעיות פוריות בקרב נשים עלולות להיות קשורות למשך זמן השינה שלהן.

במחקר, שפורסם בכתב העת Acta Obstetricia et Gynecologica Scandinavica, נערכה השוואה בין דפוסי שינה של 88 נשים בנות 18 עד 45. הנשים חולקו לשלוש קבוצות; אלו שעברו כישלון בהשתלת עוברים בתהליך הפריה חוץ־גופית (recurrent implantation failure), נשים שעברו הפלות חוזרות בלתי מוסברות (recurrent miscarriage) ונשים פוריות.

כל המשתתפות התבקשו למלא שאלון שינה הכולל 19 שאלות שהעריך את איכות השינה ובדק הפרעות במהלך הלילה לתקופה של חודש.
הממצאים חשפו הבדלים במשך השינה בכל אחת מקבוצות המשתתפים. הנשים שחוו בעיות פוריות ישנו בממוצע שעה אחת פחות מאלו שהיו פוריות וילדו לפחות ילד אחד ללא טיפולים. נשים אלו ישנו בממוצע, לפי המחקר, שמונה וחצי שעות.

"ידוע כי שינה היא מאפיין מרכזי של שעון ביולוגי אך הקשר בין שינה ופוריות, באופן מפתיע, ברובו לא ידוע", אמר יינג צ'ונג, פרופסור לרפואת פריון באוניברסיטת סאות'המפטון ומחבר בכיר של המחקר.

זהו המחקר הראשון בתחום שהשווה פעילות שינה בקרב קבוצה של נשים פוריות ונשים עם בעיות פוריות. למרות התוצאות, החוקרים מדגישים כי עדיין נדרש מחקר גדול מזה שנערך כדי לבסס ולחזק את הקשר בין שינה לפוריות.