אישה ממישיגן, ארה"ב, שהייתה זקוקה להשתלת ריאה, מתה זמן קצר אחרי הניתוח כיוון שחלתה בנגיף הקורונה. רק לאחר מותה, התברר כי היא נדבקה במחלה בגלל הריאה שהושתלה בגופה, שנקלחה מאדם שהיא נשא של הנגיף. כמו כן, זהו המקרה הראשון בעולם בו נגיף הקורונה הועבר באמצעות השתלת איברים, כך דווח בכתב העת American Journal of Transplantation.

"בהחלט לא היינו משתמשים בריאות האלו אם היינו מבצעים לפני כן בדיקת קורונה לאדם שמהן הן נלקחו", אמר ד"ר דניאל קואל, מנהל המחלקה למחלות זיהומיות בבית הספר לרפואה של מישיגן. לדבריו, התורמת הייתה אישה שאושפזה ובסופו של דבר נקבע כי מתה כתוצאה ממוות מוחי, לאחר שחוותה תאונת דרכים. 

על פי המחקר, היא עברה בדיקת קורונה כ-48 שעות לפני ההשתלה שהתגלתה כשלילית. האישה שהייתה זקוקה להשתלה סבלה ממחלת ריאות כרונית גם כן עברה בדיקת קורונה שיצאה שלילית, אך ביום השלישי לאחר ההשתלה, היא החלה להראות תסמינים של הנגיף – חום, לחץ דם נמוך וקשיי נשימה. רק כאשר היא עברה בדיקה נוספת, התברר כי היא חיובית לקורונה. 

לאחר מכן, הרופאים בדקו את גופת התורמת במעבדה, באמצעות נוזלים שנלקחו מהריאות, והתורמת אכן נמצאה חיובית. מלבדה, גם הרופא שביצע את ההשתלה נדבק בנגיף בעקבות הניתוח, כיוון שהמנתח לא נדרש ללבוש מסכה בגלל בדיקות הקורונה השליליות, אך לבסוף הוא החלים. כמו כן, הרופאים טוענים כי הדבקה בלתי צפויה של זיהום כלשהו מתורם לנתרם היא נדירה במיוחד, ועומדת על כאחוז אחד בלבד.