ד"ר אנדראס דיוויד נידרביכלר, בן ה-45 מגרמניה, הורשע ונכלא בימים אלו באשמת רצח לא שגרתי. ד"ר נידרביכלר הניח קוקאין על איבר מינו בזמן קיום יחסים אוראליים עם המאהבת שלו, ללא ידיעתה, והוביל למותה הטרגי כשהוגדר כהרעלה. בעקבות האירוע, שהתקיים בפברואר 2018, בית המשפט בעיר מגדבורג קבע כי הנאשם ישלם פיצויים למשפחת המנוחה על סך 25 אלף ליש"ט (כ-115 אלף שקלים) ויכנס לכלא לתשע שנות מאסר.

על פי הדיווחים, המנתח הפלסטי ריפד את איבר מינו בשכבה עבה של קוקאין, וכך כאשר המאהבת, שזוהתה רק בשמה הפרטי איבון ב ה-38, מצאה את מותה ממנת יתר. בדיעבד התברר כי איבון אינה הייתה הקורבן היחיד של ד"ר נידרביכלר, שכן הוא סימם ותקף מינית שלוש נשים נוספות בין ספטמבר 2015 לפברואר 2018. 

כמו כן, על פי התחקיר, הרופא גם הכניס בחשאי קוקאין לכוסות השמפניה, לשפתונים ולמשחות השיניים של קורבנותיו. ד"ר נידרביכלר, שקיבל את הכינוי "כריסטיאן גריי הגרמני" בשל סטיותיו המעוותות, החל בעקבות כך טיפול תרופתי במחלקה פסיכיאטרית בכלא. בבית המשפט הרופא הודה כי השתמש בסמים עם הנשים איתן התראה, אך לטענתו הוא "מעולם סימם מישהי ללא ידיעתה", ואף הוסיף כי "הם חיפשו לשדרג את היחסים יחד". 

בנוסף לכך, בבית המשפט נאמר כי היחסים המיניים בין הנאשם לקורבן התפתחו בבית החולים, לאחר שאיבון הייתה מטופלת של ד"ר נידרביכלר. את הנשים האחרות הרופא הכיר דרך הרשתות החברתיות, ועל פי הדיווחים עד היום הן סובלות מתסמינים קשים של טראומה כתוצאה מהאונס והשימוש בסמים. בסופו של דבר, הרופא הואשם באונס בנסיבות מחמירות ובנזק גוף שגרם למוות, וכתוצאה מכך נידון לתשע שנות מאסר. ד"ר נידרביכלר ניסה לערער על גזר הדין אך בקשתו נדחתה.