"מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח" השיקה קמפיין גיוס עובדים חדש ברשתות החברתיות, בהשתתפות שופטי מאסטר שף – אייל שני, מיכל אנסקי, ישראל אהרוני וחיים כהן, שגם אחראי להסעדה בשישה מתחמי האוכל ושני בתי הקפה, בקמפוס החדש של מיקורוספט בהרצליה. בפרסומת לקמפיין השופטים בוחנים כתיבת קוד של מועמד לתפקיד בחברה, כאילו הייתה מנת שף משלב האודישנים. צפו בקמפיין גיוס העובדים בשיתוף עם שופטי "מאסטר שף":

קמפיין גיוס העובדים של מיקרוסופט בהשתתפות שופטי "מאסטר שף" (צילום: מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח)

על פי פוסט בעמוד הפייסבוק של איש המדיה החברתית של "מיקרוסופט", אמיר ברקול, הרעיון לפרסומת התחיל מבדיחה קטנה שהוא זרק לאוויר. "ממש מתבקש שנעשה גירסה למאסטר שף - אבל על העולם שלנו, עולם ההייטק", צחק ברקול עם חבריו, והוסיף בחיקוי של אייל שני: "יש פה מערבולת של ביטים, תדע לך שעשית פה תכנות מונחה אהבה".

תוך שעה מהרגע בו הרעיון הועלה לאוויר הוא החל "לרקום עור וגידים", לדבריו של ברקול. השופטים בתוכנית הסכימו לקחת חלק בפרויקט, ואחרי מספר שבועות כולם התייצבו על סט הצילומים, והרעיון הפך למציאות. בימים האחרונים, הסרטון הועלה לרשתות והחל לעשות גלים ולעורר שיח, תוך הרבה הומור ומושגים, שמי שלא מתעסק במחשבים יכול להתייחס אליהם כמו אל שפה זרה. בסרטון המצחיק זכה לאלפי צפיות ותגובות, והגולשים בהחלט אהבו את המסר שמאחורי ההפקה המושקעת. ולמי שלא הבין, כפי שכתבו בעמוד הפייסבוק של החברה – "בקיצור, אנחנו מגייסים".

בשנה האחרונה, בעיצומה של מגיפת הקורונה,  גדל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל בכ-25% ומונה כיום מעל 2,000 אנשים. במרכז נפתחו קבוצות פיתוח חדשות בתחום המכונית האוטונומית, מרכז הקריפטוגרפיה (הצפנה דיגיטלית) הראשון של החברה מחוץ לארצות הברית נפתח בישראל והחברה מגייסת עשרות עובדים חדשים.

"מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח" הוקמה בשנת 1991, והייתה למרכז הפיתוח הראשון של החברה מחוץ לארה"ב. כיום, מדובר באחד משלושת המרכזים האסטרטגיים של מיקרוסופט העולמית. במרכז הפיתוח ישנן 30 קבוצות מוצר שונות, המובילות חלק ניכר ממוצרי הליבה של מיקרוסופט העולמית ואמונות על הטכנולוגיות המתקדמות ביותר כאן בישראל. 

בשנים האחרונות גדל המרכז בצורה משמעותית, כתוצאה מגידול אורגני ורכישות של סטארט-אפים ישראלים. מרכז הפיתוח בישראל הפך משמעותי בתחומי האבטחה והבינה מלאכותית ומחצית מעובדיו עוסקים בסייבר ובעלי חלק מרכזי בהפיכתה של מיקרוסופט לאחת מחברות הסייבר המובילות בעולם. כמו כן, עובדי "מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח" ו-"מיקרוסופט ישראל" עברו השנה לקמפוס חדש בהרצליה. ההשקעה בקמפוס, שצפוי לאכלס אלפי עובדים, מעידה על מחויבותה ארוכת הטווח של מיקרוסופט העולמית לישראל.