תביעה ייחודית בבית המשפט לענייני משפחה בדרום הארץ שפכה אור על התפיסה השיפוטית של הקשר שבין אבות לילדיהם – וגם לימדה את אחד הצדדים בסכסוך שיעור במצוות כיבוד הורים. מדובר במקרה שבו אלמן בן 93 תבע את בנו בן ה־71, בטענה כי מעל באמונו ושלשל לכיסו מאות אלפי שקלים השייכים לו.

 בתגובה, תבע הבן את אביו על הסיוע הצמוד והשוטף שהעניק להוריו לאורך השנים, ודרש לקבל בחזרה את הכסף שנתן והשקיע בהם. בית המשפט דחה את תביעת הבן, ואף שהאב לא הוכיח כי בנו אומנם גזל ממנו כסף, הוא הורה לבן להחזיר סכום מסוים לאבא. לגבי תביעת הבן, בית המשפט כתב בפסיקתו כי "מצוות כיבוד אב שורשיה בחובה מוסרית, אנושית ודתית".

עורכי הדין דניאל פרידנברג ואוהד הופמן ממשרד הופמן &  פרידנברג, המתמחים בענייני משפחה וירושה, הסבירו כי "פסק הדין מבליט את חשיבות קיומו של בית המשפט לענייני משפחה". לדבריהם, יש להדגיש כי  מערכת היחסים בין הורים לילדים אינה עסקית, והיא נהנית מחזקות משפטיות שקובעות כי תנועות כספים בתוך המשפחה הן בגדר מתנה, אלא אם יוכח אחרת. כמו כן, גם כל פעולה שנעשית מצד ילד לטובת הוריו מבוססת על החובה המוסרית של כיבוד הורים, שיש לה עיגון מסוים בחוק המזונות הישראלי, ולא תמיד תוכל לשמש עילת תביעה במסגרת סכסוכים משפחתיים".