בזכות סדנת אימונים קפדנית, כלבים מסוג גולדן רטריבר אומנו לזהות את נגיף הקורונה בבני אדם תוך שניות ספורות. על פי פרופסור קיוואלי צ'טדרונג, מאוניברסיטת צ'ולאלונגקורן שבתאילנד, נשאים של הנגיף מפיצים ריח גוף מובהק שמופרש בזיעתם וכך הכלבים יכולים להריח את הנגיף בגופם של החיוביים ולחסוך את בדיקות הקורונה הפולשניות. 

החוקרים מאמינים כי הכלבים יוכלו לזהות את הנגיף, שהרג מיליונים ברחבי העולם, בצורה יעילה יותר מאשר בבדיקות חום, מטוש או בדיקה רקטלית הנפוצה בסין. כמו כן, ייתכן כי הכלבים לא יצטרכו לרחרח את האדם עצמו, אלא יוכלו לאבחן את הנגיף מתוך דגימת זיעה שנלקחה לבדיקה. "הכלבים יעילים יותר מבדיקות אחרות כמו בדיקת חום, שכן הם יכולים לאבחן את המחלה גם אצל אנשים ללא תסמינים", אמרה פרופסור צ'טדרונג. 

הכלבים מתאמנים כדי לזהות את הנגיף (צילום: רויטרס)
הכלבים מתאמנים כדי לזהות את הנגיף (צילום: רויטרס)

עוד דווח כי שיעור ההצלחה של הכלבים עומדת על כ-94.8 אחוזים, ועל פי התכנון הכלבים ישלחו לשטח, לשדות תעופה או נמלים, שם יש תחלופה מהירה של אנשים, וכך התוצאות יוכלו להיות מהירות יותר. פרופסור צ'טדרונג טוענת כי הכלבים מסוגלים לאבחן תוך דקה אחת בלבד כ-60 דגימות והיא מאמינה כי הם מסוגלים לזהות את הנגיף באמצעות התרכובת האורגנית המופרשת בזיעתו של חולה א-סימפטומטי. 

נכון לעכשיו, כלבים הוצבו לצורך עזרה בבדיקות קורונה בשדות תעופה בערים כמו הלסינקי ודובאי, כאשר בחודש שעבר נטען כי אחוזי ההצלחה שלהם עמדו על כ-94 אחוזים. בנוסף לכך, גם באלבמה ובפלורידה נעזרו בשבוע שעבר בכלבים במטרה לאבחן חולי קורונה בכניסה למרוץ Motor Speedway, והכלבים סיווגו כ-500 בני אדם.