בכל שנה, לקראת חגי תשרי וחג הפסח, מערך ההכשרה הקולינרית של צה"ל מקיים סדנאות בישול יצירתיות ומגוונות לקראת ארוחות החג. לכבוד ליל הסדר שיחול במוצאי שבת הקרובים, מפקד המערך, רנ"ג אדיר לוגסי, מקיים את הסדנאות מכשיר טבחים סדירים ואנשי קבע במטרה לגרום לחיילים בארוחות החג בבסיסים ברחבי הארץ להרגיש בבית.

ההכשרה של טבחי צה''ל לקראת ליל הסדר (צילום: באדיבות דו''צ)
ההכשרה של טבחי צה''ל לקראת ליל הסדר (צילום: באדיבות דו''צ)

בשבועות האחרונים לוגסי מכשיר בכל יום בין 20 ל-30 נג"דים שמגיעים לבה"ד 6 במטרה ללמוד כיצד להכין את המנות ברמה הגבוהה ביותר. בראיון למעריב לוגסי סיפר כי בעשור האחרון חומרי הגלם בצה"ל השתפרו משמעותית והצבא נחשף לסוגים שונים של בשרים, גבינות, רטבים ותבלינים שלא היו בעבר ושידרגו את רמת הבישול הצבאית. לכבוד ליל הסדר, רנ"ג לוגסי דאג להשתמש בחומרי הגלם האיכותיים והפך אותם למנות שף מרשימות. 

כל המנות שייצר בקפידה התרכזו לכדי ספר אחד המכיל מתכונים שונים שמותאמים לבישול צבאי. חלק מהמתכונים שהגה לוגסי מכילים דגים, בשר ועופות וישנה אפילו מנה אחת טבעונית וכשרה לפסח, בה עלי סיגר נעשו ללא ביצים ומקמח תפוח אדמה. מנה נוספת שנוצרה במיוחד לכבוד ליל הסדר הקרוב היא "אפיקווק", שילוב של אפיקומן וווק, בה מתבשלים עופות וירקות עטופים בנייר כסף על מחבת גריל, שיצרו את אפקט ההפתעה אצל כל חייל שיקבל את המנה לצלחת. 

מפקד ההכשרה הקולינרית, רנ''ג אדיר לוגסי (צילום: באדיבות דו''צ)
מפקד ההכשרה הקולינרית, רנ''ג אדיר לוגסי (צילום: באדיבות דו''צ)

כמו כן, כיוון שליל הסדר נערך השנה במוצאי שבת, לוגסי התחשב בכך שאין אפשרות בישול לאורך היום והתאים את המתכונים לבישול מהיר. "בצה"ל לכל מטבח יש את הכלים, המכשור וכוח האדם שלו ולכן היה צורך להתאים את המתכונים למספר סוגים של מטבחים. בחלק מהבסיס הטבחים ייאלצו להכין את הכל בשעתיים בלבד והיה לי חשוב שהם יוכלו לעשות זאת בדרך הטובה והיעילה ביותר", אמר לוגסי. 

רנ"ג לוגסי שירת בצה"ל כמנהל מטבח במשך 26 שנים בבסיס ברצועת עזה, מטבח שזכה במשך שבע שנים ברציפות בתחרויות צה"ליות. אחרי שיצא דרך הצבא ללימודי תואר ראשון, לוגסי שב לנהל את המטבח בבית הספר להנדסה צבאית והפך אותו להצלחה מסחררת. בעקבות כך, לוגסי גם קטף מספר רב של פרסים, ביניהם גם פרס הרמטכ"ל, שהובילו אותו לזכות בתואר מפקד מערך ההדרכה הקולינרית של צה"ל. "אנו עובדים קשה ועושים הכל כדי להעשיר את הידע הקולינרי של הטבחים והנג"דים, כך שלבסוף הלוחמים שנשארים בשטח ומי שמבלה את החג בבסיס יוכל לקבל ארוחת חג ביתית, בריאה, טעימה ומגוונת", אמר לוגסי.