חברת VIA, העוסקת בפתרונות תוכנה לתחבורה חכמה, החליטה להוציא לכבוד חג הפסח סרטון קורע מצחוק שמתחקר את סיפור יציאת מצרים – אם היה מתרחש היום. בסרטון עובדי החברה דנים בשאלות כמו למה לקח לבני ישראל 40 שנה לחצות את המדבר?, איך מפצים את משה על האיחור בהגעה לארץ המובטחת? וכמה זמן בני ישראל היו חוסכים אם רק היו מתפנים לקצת חישובים לפני היציאה לדרך?

עובדי חברת VIA בסרטון ברכה היתולי לחג הפסח (צילום: מתן פורטנוי)

בסרטון אפשר לראות "ישיבת אלגו", בה עובדי החברה דנים בתלונה שעלתה במערכת בנוגע לנסיעה, שהייתה ארוכה מהצפוי. הדרך עליה מדברים בסרטון היא כמובן הדרך שעשו בני ישראל במדבר 40, אך ההתייחסות אליה היא כאילו הנסיעה התקיימה בימינו באמצעות אחת מפלטפורמות הדרך של חברת VIA. 

רוב השיח בסרטון עוסק במושגים מעולם התוכן של החברה, אך ההתייחסות של העובדים לנושא כאילו היה מדובר בנסיעה שגרתית מימינו מעוררת את הפן ההומוריסטי גם למי שפחות מבין חלק מהמילים. בפגישה העובדים ניסו להבין כיצד הנסיעה לקחה כל כך הרבה זמן, שחזרו את המפות ודנו בפיצוי הולם שהחברה תעניק ללקוח שלא מרוצה – משה רבנו. 

אחרי כל הדיונים, החברה החליטה להעניק לדמות של משה, אותה משחק אחד מעובדי החברה, "רייד קרדיט", מה שאומר שהם צברו עבורו כסף לנסיעה הבאה. בעקבות כך, הסרטון נגמר ברחובות תל אביב, שם משה רץ אחרי מונית שירות של חברת Bubble ומחפש את הדרך להגיע אל הארץ המובטחת.