קנט ריאן טומאו, בן ה-36, ביצע בדיקה שגרתית לקראת עבודתו החדשה בעיר קידפוואן שבפיליפינים, בה הוא חי, החל להתקרר. לאחר מספר בדיקות שגרתיות, כאשר הרופאים היו משוכנעים שמדובר בדלקת ריאות, התבררה האמת ההזויה – בחזהו הייתה סכין באורך 10 ס"מ ששכנה בין הצלעות שלו למעלה משנה. צפו בדיווח מהתקשורת המקומית בפיליפינים: 

בחודש ינואר 2020 טומאו נדקר בידי קבוצה של בני נוער ששדדו אותו ברחוב והוא נלקח אל בית החולים לטיפול. הרופאים באותה התקופה החליטו לוותר על צילום רנטגן, תפרו את החתך העמוק והביאו לו משככי כאבים כדי להתגבר על הפציעה. בתחילת השבוע, טומאו החל שוב להתלונן על כאבים ונלקח לצילום רנטגן שם התגלתה הסכין בתוך גופו, שהייתה סנטימטרים ספורים מלנקב את ריאתו. 

בראיון לתקשורת המקומית טומאו סיפר כי הוא חש כאבים מספר פעמים במהלך השנה האחרונה אך הם לא היו חמורים מספיק כדי לפנות לטיפול רפואי. "פשוט חיכיתי שהכאב יחלוף. לא היה לי מושג שיש סכין בחזה שלי. עכשיו אני מרגיש הקלה ענקית כשהבנתי את הבעיה האמיתית", הוא סיפר. כמו כן, טומאו הסביר כי אינו מעוניין לתבוע את בית החולים שהשאיר את הסכין בתוך חזהו, אך הוא מקווה שהסרת הלהב תהיה בחינם כיוון שאינו יכול להרשות לעצמו לשלם על הניתוח.