ממצאי מחקר חדש, שערכו מדענים מהמכון למדע וטכנולוגיה באוקינאווה (OIST) ומהאוניברסיטה הלאומית האוסטרלית, מצאו כי בני אדם יכולים לפתח ארס בדיוק כמו נחשים או יונקים אחרים. על פי המחקר, בעלי חיים ממינים מסוימים חולקים גנים עם פעילות דומה בתוך רקמת הרוק ורקמות הארס, מה שהוכיח כי גם לבני אדם פוטנציאל לפתח רוק ארס, בדומה לזה של הנחש.

המחקר, שפורסם השבוע בכתב העת PNAS, מצביע על כך שלמרות שאף אדם או עכבר אינו ארסי כיום, בגנום שלנו קיים הפוטנציאל לכך בתנאים אבולוציוניים מסוימים. החוקרים מצאו כי היסוד הגנטי הנדרש לפתח בלוטות ארס קיים גם אצל זוחלים וגם אצל יונקים. צוות המחקר, שבחן את רקמות בלוטת הרוק ביונקים כמו כלבים, שימפנזים ובני אדם, מצא כי הם מכילים גנים בעלי דפוס פעילות דומה לזה שנמצא בבלוטות ארס הנחש שאספו מנחש צפע באסיה בשם Taiwan Habu.

ממצאים אלו מספקים ראיות קונקרטיות ראשונות לכך שבלוטות הארס התפתחו מבלוטות הרוק המוקדמות, שכן גנים אלה מספקים בסיס מכריע להתפתחות הארס על ידי בלוטות הרוק. כמו כן, הן  יכולות לייצר כמויות גדולות של חלבונים המשמשים את בעלי החיים לשיתוק ולהריגת טרף, כמו גם להגנה עצמית. על סמך הממצאים, שמטשטשים את הגבולות הידועים כיום בין מינים ארסיים לבין כאלה שאינם, גורסים המדענים כי יש צורך במחקרים עתידיים שיספקו הבנה רחבה יותר.