כבר כשנה וחצי שסמל דוד גולדצוויג, בן ה-22 מרעננה, לא פגש את הוריו ואחיו שמתגוררים בצ'ילה. בדיוק בשבוע שעבר דוד סיים מסלול ארוך בהכשרתו להיות לוחם שריון בפלס"ר 7 ולכבוד חג הפסח, דוד החליט לעשות מעשה ולהפתיע את הוריו עם ביקור לא שגרתי. אחרי לא מעט תכנונים ושמירה הדוקה על הסוד, דוד דפק על דלת ביתו כשהוא מחופש לשליח פרחים והפתיע את אמו בסרטון מרגש שכבר כבש את לבבות הגולשים בארץ.

החייל שהתחפש לשליח והפתיע את אמו (צילום: באדיבות המשפחה)

בראיון למעריב מצ'ילה הרחוקה, דוד סיפר כי הוא תמיד הרגיש שהמקום שלו הוא דווקא בארץ, על אף שנולד וגדל כל חייו בדרום אמריקה. "תמיד הרגשתי שהמקום שלי הוא בארץ ישראל ואני אסיר תודה להיות כאן", הוא אמר בגאווה. אחרי שסיים את לימודי התיכון בשנת 2018, דוד החליט להגשים את חלומו ולעלות לארץ להתגייס לצה"ל כחלק מ"הזכות לשרת בצבא", מה שלדבריו היה לו מובן מאליו. אחרי חצי שנה לימודי אולפן ואחר כך לימודים במכינה הצבאית "בני דוד" שבישוב עלי, דוד סוף כל סוף החל את הטירונות. 

דוד עבר שנה וארבעה חודשים של הכשרה לתפקיד לוחם ביחידה וכאשר הוא סיים את המסלול הוא החליט לטוס לבקר את הוריו שלא ראה לאורך כל התקופה. "זה היה מתוכנן שאטוס אחרי ההכשרה וחשבתי שזה יכול להיות רעיון מצוין אם אצליח להפתיע את המשפחה - ומה יותר טוב מפרחים?", הוא סיפר. היחיד שהיה בקשר עם דוד לצורך תכנון ההפתעה היה אחיו, ששמר גם כן על הסוד ודאג לרכוש את הפרחים ולאסוף אותו משדה התעופה בדרך הביתה. 

"זה היה ממש מרגש לראות את המשפחה, דיברנו כל כך הרבה בטלפון בתקופה האחרונה ואני שמח סוף כל סוף לפגוש את ההורים והאחים שלי פנים אל פנים ולהשלים את הפערים", אמר דוד בראיון. בסרטון המדהים מהמפגש בין דוד לאמו אפשר לראות אותו עומד מחופש לשליח כשהוא אוחז בזר פרחים, שהוענק במסווה של "משלוח מהדודים מארה"ב", לכבוד יום הנישואין של ההורים. הרגע בו דוד הסיר את הקסדה וחשף את עצמו בפני אמו היה מרגש ומפתיע, ולדבריו של דוד, בעיקר מייצג את הסיפור של עוד אלפי חיילים בודדים. 

במשך שלושת השבועות הקרובים דוד יבלה את החופשה בצ'ילה בעיקר בהשלמת הזמן שהחסיר עם משפחתו וחברי הילדות שלו, במטרה "להגיע עם כוחות מחודשים לארץ". לדבריו, משפחתו וחבריו גאים בו מאוד עם ההחלטה להתגייס לצה"ל והם גם מבינים שזה המקום עבורו. גם בעתיד, דוד מתכנן להשתחרר מהצבא, ללמוד ולהמשיך את חייו בארץ שהוגדרה על פיו כ"נס". 

בימים אלו, דוד מתגורר במקום הנקרא "הבית של בנג'י", המשמש בתור בית לחיילים בודדים קרביים מכל העולם. כמו כן, הלוחם סיפר כי חווית המגורים שם עוזרת לו להרגיש בבית כיוון שישנם עוד רבים במצבו שעוברים את אותו הקושי וחולקים איתו את אותה החוויה מרחוק. "השירות הצבאי הוא מאוד מאתגר ויש געגועים למשפחה וכל חייל בודד יוכל להתחבר להתחבר לתחושות שלי", הוא אמר, ועם זאת הוא הוסיף: "אני מודה על כל יום שאני נמצא בישראל, אין לנו שום מקום אחר בעולם".