בעמודי הטוויטר והפייסבוק של האקדמיה ללשון העברית פורסם הבוקר "עדכון חשוב" בכל הנוגע לסימני הפיסוק כפי שהכרנו אותם עד היום. כבר כמעט האמנו שסימני הפיסוק עומדים להשתנות וכי מהיום נאלץ ללמוד להסתדר עם חמישה סימנים שונים - אבל אז נזכרנו שהיום ה-1 באפריל. הפוסטים הפכו תוך שעה אחת בלבד לוויראלים ברשת עם אלפי תגובות של אנשים מבולבלים, ששכחו מיום המתיחות הבין לאומי. 

בפוסט של האקדמיה ללשון העברית הוכרז על "רפורמה בסימני הניקוד" שמטרתה לפשט את מערכת סימני הניקוד ולהתחיל להשתמש בחמש תנועות מתוך מערכת הסימנים. כדי להקל על השימוש בסימני הניקוד ועל הוראת הניקוד, האקדמיה הכריזה כי מעתה ישמשו רק חמישה סימני ניקוד בסיסיים – פתח, צירי, חיריק, חולם ושורוק.

אחרי שרבים דווקא שמחו על הבשורה החדשה וטענו כי "הגיע הזמן לשינוי", האקדמיה השביתה את השמחה וכתבה באחת התגובות על כל פוסט: "לכל מי שדאג: היום 1 באפריל, ורק חמדנו לצון". אחרי הוידוי של האקדמיה, הגולשים התאכזבו לגלות שמדובר במתיחה וטענו כי "הלוואי וזה היה נכון לא רק ל-1 באפריל". גולשת אחת כתבה: "הלוואי והיינו עושים את השינוי הזה. אנחנו במאה ה-21", בעוד אחרת כתבה בהומור: "כמעט חטפתי שבץ בחטף פתח".