גבר פיליפיני בן 28, שנתפס מפר את הגבלות הסגר במדינה, מצא את מותו בעקבות עונש הזוי לחלוטין שהוטל עליו. דארן מנאוג פרנדונדו נתפס בידי השוטרים כשיצא מביתו לקנות מים אחרי השעה 18:00 בערב, אחריה הוטל עוצר. כדי לשלם על העבירה פנרדונדו נאלץ לעשות 300 קפיצות משולבות עם שכיבות סמיכה, מה שהוביל אותו להתמוטטות, לאחריה הוא מצא את מותו. 

מרלו סולרו, מפקד תחנת המשטרה המקומית בטריאס סיטי, אמר כי לא קיים עונש פיזי לעוברים על הגבלות הסגר וכי היה מדובר בהמצאה של השוטרים שתפסו את פרנדונדו. כמו כן, קרוב משפחה של המנוח, אדריאן לוסנה, הודיע על מותו בעמוד הפייסבוק שלו, שם הוא כתב כי מלבד בן דודו גם אחרים שהפרו את העוצר קיבלו את העונש הלא שגרתי. 

על פי הדיווחים, העונש הראשוני היה כ-100 תרגילים ואם לא יעשו זאת ברצף הנאשמים ייאלצו לעשות זאת מההתחלה – מה שהסתכם בכ-300 קפיצות ושכיבות סמיכה. למחרת בבוקר, פנרדונדו החל לסבול מכאבים חמורים שמנעו ממנו ללכת כהרגלו. "כל אותו היום הוא נאבק ללכת. הוא פשוט זחל. לא התייחסתי לזה ברצינות כי חשבתי שמדובר בכאבי רגליים פשוטים, אך בשלב מסוים הוא התמוטט והפסיק לנשום", נמסר מהמשפחה. בימים אלו, השוטרים המעורבים בפרשה נחקרים בחשד לגרימת מוות ברשלנות.