מאובן של יונק שחי לפני כ-74 מיליון שנה בפטגוניה שבצ'ילה, חשף זן חדש של בעל חיים, דמוי בואש, מתקופת הדינוזאורים. חלק מעצם הלסת של החיה, בעלת חמש השיניים, התגלה בסמוך לפארק הלאומי טורס דל פיין המפורסם והוסיף הוכחה נוספת לראיות חדשות במדינה, לפיהן יונקים הסתובבו בחלק זה של דרום אמריקה מוקדם יותר משחשבו בעבר. צפו בהסבר עם היונק המיוחד:

יונק בן 74 מיליון שנה התגלה בצ'ילה (צילום: רויטרס)

לפני גילויו של "אורטריום טזן", שמשמעותו היא "חיה עם חמש שיניים", החוקרים האמינו כי יונקים חיו בדרום אמריקה לפני כ-38 מיליון שנה. על פי החוקרים, ממצאים אלו הם קריטיים להשלמת הפאזל האבולוציוני של קבוצת היונקים "גונדוואנתריה", שנכחדו יחד עם הדינוזאורים. לדבריו של סרחיו סוטו, פליאונטולוג באוניברסיטת צ'ילה, "תגליות אלה ואחרות יעזרו לענות על הרבה שאלות שהיו מזה זמן רב על דינוזאורים ויונקים אחרים". 

החוקרים בצ'ילה (צילום: רויטרס)
החוקרים בצ'ילה (צילום: רויטרס)

כמו כן, התגלית המרשימה של זן היונקים החדש פורסמה בכתב העת Scientific Reports, על ידי המומחים מאוניברסיטת צ'ילה, שעבדו בשיתוף עם החוקרים מהמוזיאון להיסטוריה של הטבע והמכון האנטרקטי הצ'יליאני. כמו כן על פי המדענים, "אורטריום טזן" היו חיה המשלבת נתונים של בואש, פלטיפוס ודינוזאור מסוג טיטנוזאור ארוך צוואר.