העובדה שכלבים מפגינים נאמנות ומסירות בלתי נלאית כלפי הבעלים שלהם אינה חדשה. אולם מחקר חדש גילה שהם גם יכולים להיות מאוד קנאים – אם הם חושדים שהבעלים יוצר קשר עם כלב אחר. ממצאיהם של החוקרים, מבית הספר לפסיכולוגיה באוניברסיטת אוקלנד שבניו זילנד, פורסמו בשבוע שעבר בכתב העת Psychological Science, והם הוכיחו שהאהבה של הכלבים שלנו יכולה לפעמים להיות אובססיבית ולא בריאה. 

במסגרת המחקר החוקרים גייסו 18 כלבים שגילם הממוצע 4.5, עם בעליהם, כדי לבחון עד כמה "חברו הטוב ביותר של האדם" יכול לקנא לבעליו. לצורך כך, הם נתנו לכלבים לראות את בעליהם מלטפים בובה של כלב בגודל טבעי או גליל של צמר. לאחר מכן הוצב מסך בין חיית המחמד לבעלים, כך שהכלב יכל לראות את בעליו, אך לא לראות שהוא מתקשר עם "המתחרה". בשלב זה החוקרים הבחינו כי הכלבים נוהמים, מושכים בחוזקה את הרצועה ומביעים סימני קנאה מובהקים.

לדברי החוקרים, הממצאים מעידים על כך שאף שהכלבים לא יכלו לראות את הבעלים שלהם נותנים תשומת לב ל"יריב פוטנציאלי", הייתה להם היכולת הנפשית לחזות זאת ולהתקנא כתוצאה מכך. "זה מרמז כי כלבים מסוגלים להסיק כי יחסי גומלין חברתיים בלתי נראים יכולים לאיים על הקשר שלהם עם בעליהם", כתבו החוקרים והוסיפו כי "תוצאות אלו מצביעות על כך שלכלבים עשויים להיות חיים פנימיים עשירים בהרבה מכפי שאנו מייחסים להם לעתים קרובות".

כמו כן, מחקר אחר שפורסם לאחרונה בכתב העת Applied Animal Behavior Science על ידי חוקרים מאוניברסיטת לינקולן בבריטניה, מצא כי רוב הכלבים, מתוך האלפים שהשתתפו במחקר, נטו להשתמש יותר ברגל הימנית מאשר בשמאלית, בדיוק כמו בני האדם.