אפליקציית ההיכרויות OkCupid, השואלת משתמשים שאלות מפורטות בנושאים מגוונים כדי לחבר בין רווקים ורווקות, דיווחה כי למעלה מ- 7.5 מיליון משתמשים באפליקציה עד כה ענו על שאלות הקשורות לאיכות הסביבה ושינויי האקלים. על פי הנתונים שדווחו, רווקים ורווקות ישראלים הביעו התעניינות ודאגה מתופעות הטבע המשתנות, מה גם שבמקרה כזה הם יוכלו למצוא יותר בקלות שידוך. 

מיחזור ואיכות הסביבה (צילום: pexels-daria-shevtsov)
מיחזור ואיכות הסביבה (צילום: pexels-daria-shevtsov)

כפי שדווח, 97% ממשתמשי האפליקציה מאמינים ששינוי האקלים הוא אמיתי ו -83% מהם אף מראים דאגה אמיתית לגורלו של כדור הארץ. צעירים וצעירות ישראלים תואמים את המגמה העולמית: 97% מהמשתמשים הישראלים מאמינים ששינוי האקלים הוא אמיתי, בעוד 77% מהם אמרו שהנושא מדאיג אותם. בסך הכל, 63% מהמשתמשים ברחבי העולם דיווחו שהם עושים מאמץ מודע לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית שלהם.

הנתונים שפורסמו מראים לא רק עניין הולך וגובר בנושא, אלא השפעה ממשית על סיכויי ההצלחה באפליקציה. אנשים המאמינים ששינוי האקלים הוא אמיתי מקבלים 56% יותר לייקים מאשר אלו המכחישים את קיומו. אלה שאמרו שהם מודאגים מהנושא ראו 37% יותר לייקים ו -11% יותר התאמות מאשר אלו שאמרו שהנושא לא נוגע להם. כמו כן, תשעה מתוך עשרה משתמשים ב- OkCupid אומרים שחשוב שלדייט שלהם יהיה אכפת מכדור הארץ. כאשר הם מחולקים לפי מגדר, 83% מהגברים ו -89% מהנשים אומרים זאת.

הפיצ'ר החדש של אפליקציית OkCupid (צילום: OkCupid)
הפיצ'ר החדש של אפליקציית OkCupid (צילום: OkCupid)

כדי לעודד ולחזק את המודעות לנושא נוסף, OkCupid הוסיפה את התג הגלובלי הראשון שלהם אי פעם, אותו ניתן לצרף לפרופיל באפליקציה לאחר שעונים "כן" על השאלה "האם את\ה רוצה תג פרופיל שיראה שאכפת לך משינוי האקלים?". התג יופיע בצורה בולטת בפרופיל של כל משתמש כדי להראות למשתמשים אחרים שהנושא חשוב להם, וכך יהיה קל יותר להתחבר למשתמשים אחרים המודעים לסביבה. התג לא רק מועיל בבריכת ההיכרויות - OkCupid תומך ב- EarthDay.org על ידי תרומת $ 1 עבור כל תג שהורד (עד סכום מסוים) לאורך החודש הקרוב.

התג המיוחד לא רק יועיל בבריכת ההיכרויות, שכן האפליקציה תומכת ב- EarthDay.org, כאשר עבור כל תג שיורד לאורך החודש הקרוב יזכה את העמותה בתרומה של דולר אחד. עם זאת, האפליקציה לא מחייבת את המשתמש להדביק את התג על הפרופיל ומאפשרת לציין את ההתאמה הירוקה שלהם גם בפיצ'ר חדש בשם "שינויי האקלים" שיאפשר לראות את הפרט כחלק מפרופיל המשתמש.