כל מי שצפה בסרט "הטיטאניק" לא יכול היה שלא להכיר ולהתאהב בדמותו של ג'ק דוסון, שמגלם לאונרדו דיקפריו בשנת 1997. אחרי שנים שהן ג'ק נתפס כדמות בדיונית, נמצאה גלויה משנת 1912, הנושאת תמונה של הספינה המיתולוגית ונחתמה "באהבה, ג'ק", כך שעוררה את סקרנותם של החוקרים והמעריצים. כמו כן, הגלויה צפויה להימכר במכירה פומבית בלא פחות מ-15 אלף דולר. 

לפני 109 שנים, הגלויה שנמצאה נשלחה על ידי גבר בשם ג'ק פליפס, שהיה אז בן 24, לאחותו הצעירה אלסי פיליפס בתאריך ה-7 במרץ, חמישה שבועות בלבד לפני הטביעה הגורלית ב-15 באפריל. על הגלויה שנמצאה הייתה מצד אחד תמונה של ספינת הטיטאניק המפורסמת, ואילו מהצד השני נכתב מסר מג'ק לאחותו האהובה. 

על פי הכתוב בגלויה, פיליפס היה "עסוק מאוד בעבודה עד שעה מאוחרת", לפני שנספה בתאונת הספינה בקרחון העצום בצפון האוקיינוס האטלנטי. "רוצה לעזוב ביום שני את הספינה ולהגיע לסוטון (סאות'המפטון שבבריטניה) ביום רביעי אחר הצהריים. מקווה שאת בסדר", הוא המשיך וכתב לפני שחתם: "באהבה, ג'ק" בכתב ידו. 

על פי החוקרים, הגלויה היא ככל הנראה הדרך האחרונה בה תקשרו האח והאחות לפני הטרגדיה. באתר החדשות New York Post דווח כי ביום הטביעה פיליפס הצליח לחמוק באמצעות סירת הצלה קטנה אל תוך המים, אך לבסוף הספינה התהפכה ופיליפס מצא את מותו במים הקפואים. 

ככל הנראה, 300 גלויות בלבד הצליחו להישמר על ידי עובד בספינה בשם אלזי, שהספיק לשלוח את המכתבים לפני ששקעו במים ואבדו לעולם. כמו כן, רק שתיים מתוך כל הגלויות היו בצירוף של תמונת הספינה. בעוד יומיים מהיום (רביעי) תיסגר המכירה הפומבית של הגלויה הנדירה, כאשר המומחים מצפים שהיא לא תימכר בפחות מ-15 אלף דולר.