מאז שנת 2018, נילנשי פאטל ממודאסה, בת ה-16 מהודו, החזיקה בתואר "השיער הארוך ביותר בעולם" על פי שיאי גינס. באותה התקופה, שערה של הנערה נמדד באורך של 1.70 מטר, אך ביום הולדתה האחרון, בו חגגה 18, שערה הצליח לשבור שיא נוסף והגיע לאורך של כשני מטרים. אך עם זאת, מיד אחרי ששברה את השיא של עצמה – נילנשי החליטה להסתפר. 

במשך 12 שנים הנערה לא הסתפרה אף לא פעם אחת, בעקבות "חוויה שלילית שחוותה בגיל שש במספרה". נילנשי, שתיארה את השיער שלה כ"קסם המזל" שלה, החליטה לוותר על שערה הארוך, אחרי שלושה שיאי גינס, ובשבוע שעבר היא עשתה את התספורת ההפוכה, קארה. "השיער שלי נתן לי הרבה, בגלל השיער שלי כל חבריי כינו אותי רפונזל, ועכשיו הגיע הזמן שלי לשחרר". 

אחרי התלבטויות רבות בנוגע למה לעשות עם השיער – לתרום, למכור במכירה פומבית או להציגו במוזיאון, נבחרה האופציה השלישית ונילנשי החליטה שהצגת השיער בתערוכה היא הדבר הנכון לעשות. לאחר שההחלטה התקבלה, נילנשי קבעה תאריך לגזירת השיער, וברגע אחד שיערה נגזר מראשה. "אני כל כך מתרגשת, אבל גם קצת לחוצה כי אני לא יודעת איך אראה עם התסרוקת החדשה. מקווה שזה יהיה מדהים", היא אמרה בראיון לארגון שיאי גינס העולמי.

כאשר המשימה הושלמה, נילנשי כיסתה את עיניה ונלקחה אל המראה כדי להבחין בתסרוקת החדשה, מה שדווקא מצא חן בעיניה מאוד. "אוי אלוהים, זה יפה! אני כמו נסיכה קטנה", שמחה הנערה. לעומת תגובתה, אמה של נילנשי, קמיניבן, הודתה כי היא תתגעגע לשיער של בתה, שכן היא עודדה אותה להאריך אותו ולשבור את השיא.