בלה קילמרטין, בת ה-24, אובחנה כחולה בנרקולפסיה, מצב רפואי נדיר שבמקרה שלה גורם לה ליפול לשינה לא רצונית בכל פעם שהיא צוחקת. הצעירה, שחיה בברמינגהם שבבריטניה, מצאה את עצמה מתחילה לנמנם במסיבות, בעבודה או בלימודים בכל פעם אחרי שצחקה מכל הלב. באחת הפעמים, קילמרטין הצחוק כמעט עלה לה בחייה, לאחר שכמעט וטבעה בבריכת שחייה בעקבות הצחוק שלה. 

קילמרטין, שעובדת בבית מרקחת, סובלת גם ממצב של קטפלקסיה, מצב בו הרגשות שלה יכולים להשפיע על המצב הפיזי, בדיוק כמו שהצחוק גורם לה לחולשה פתאומית בשרירים ששולחת אותה לשינה עמוקה. "זה בדרך כלל קורה לי אחרי שמתרחש משהו מצחיק שלא ציפיתי שיהיה מצחיק. אני מתחילה לאבד שליטה על השרירים שלי, הברכיים שלי נחלשות והראש שלי נשמט".

לדבריה של קילמרטין, במצבים כאלו היא נמצאת בהכרה מלאה והיא מסוגלת לשמוע את המתרחש מסביב, אך היא אינה מצליחה להזיז את גופה כלל. "היו פעם רבות ששפכתי על עצמי כוס תה רותחת, אבל לא הצלחתי להציל את עצמי כי זרועותיי לא פעלו. אני לא יכולה לשלוט איפה זה קורה, זה יכול להיות מאוד מפחיד", היא אמרה. 

הצעירה סיפרה כי כשהמצב תוקף אותה בסיטואציות בטוחות היא בסך הכל מתיישבת ומנמנמת עד שהשרירים נרפים, אך במידה והסיטואציה מתרחשת במקום אחר זה יכול להיות מסכן חיים. כמו כן, קילמרטין אובחנה במצב כשהייתה נערה בשנת 2015, לאחר שהחלה להירדם באופן סדרתי, מה שגרם לרופאים להבין כי מדובר במצב של "הפרעת שינה כרונית". ההפרעה גרמה לכך שקילמרטין לא יכולה לנהוג, או לשהות במקומות מסוימים לבדה, מחשש שתירדם ולא תצליח להציל את עצמה.