אחרי שנים בהן לא נצפתה בארץ, ציפור בשם עזניית הנגב נראתה בשמורת הטבע חי בר שביוטבתה. חובבי הצפרות ואנשי רשות הטבע והגנים התרשמו מאוד ושמחו על הגעתה של הציפור המיוחדת, בתקווה שהיא תישאר בארץ עוד שנים רבות ותרחיב את גרעין הרבייה בישראל בשל "חשיבותה הרבה". 

עזניית הנגב בשמורת הטבע חי בר יטבתה (צילום: גולן רידר רשות הטבע והגנים)
עזניית הנגב בשמורת הטבע חי בר יטבתה (צילום: גולן רידר רשות הטבע והגנים)

מיהושוע שקדי, המדען הראשי של רשות הטבע והגנים נמסר: "אתמול (שלישי) אחר הצהריים נחתה לראשונה בישראל עזניית נגב שלא ראתה במדינה מאז שנות ה-80 של המאה שעברה. העוזנייה נראית במצב מצוין ולגמרי מדובר ברגע מכונן בחייו של כל אוהב ושומר טבע בישראל". כמו כן, בעקבות הגעתה רשות הטבע והגנים מתכננת לפתח את גרעין הרבייה שלה עם מדינות המפרץ, שם ישנן עוזניות רבות. 

עזניית הנגב היא עוף ענק עם מוטת כנפיים באורך של 1.90 מטרים, הנחשבת שמין מרכזי אוכל פגרים. כמו כן, עזניות הנגב נכחדו מישראל כבר בשנת 1989, כאשר עד קום המדינה התפרשו מצפון הנגב ועד הרי אילת עשרות זוגות של עזניות נגב. פרופסור היינריך מנדלסון ז"ל זיהה בזמנו את מין העזניות כתת מין הנקרא Torgos tracheliotus negevensis, שהיה נפוץ מאוד גם במדינות ערב. כמו כן, בשלושים השנים האחרונות חלה ירידה דרסטית באוכלוסיית המין ונותרו ממנו בכל אפריקה והמזרח התיכון כ-5,700 פריטים בלבד, כאשר גורם ההכחדה הוא הרעלה נגד טורפים.