מאורו מורנדי, בן ה-81, חי כבר במשך כ-32 שנים על אי נידח מצפון לסרדיניה, איטליה, אולם לפני שנתיים בעלי האי החליטו לנסות לגרש אותו מביתו. בזכות "החוף הוורוד" שקיים באי, בעלי המקום רצו שהוא יעבור להתגורר במקום אחר, אך מורנדי, המכונה רובינזון קרוזו האיטלקי, החליט להילחם על ביתו. אחרי מאבק ארוך על הבית, לפני יומיים מורנדי החליט להיכנע ועזב את המקום בצער. צפו בדיווח של News Time: 

בראיון שערך בשנת 2018 עם רשת החדשות BBC, מורנדי העיד על עצמו כי תמיד היה קצת מורד. "נמאס לי מהרבה דברים בחברה שלנו כמו הצרכנות או המצב הפוליטי באיטליה, לכן החלטתי לעבור לאי נידח בפולינזיה, הרחק מכל הציוויליזציה. רציתי חיים חדשים מבודדים וקרובים לטבע", הוא אמר. לדבריו, תחילה הוא תכנן לנדוד ממקום למקום, אך אחרי שפגש את בעלי האי הוא החליט להישאר ולדאוג לאי. 

אחרי שבעלי האי, פרביציו פונסו, ראה את הפוטנציאל האדיר שיש באי בכל הקשור בתיירות חוץ, הוא החליט לקחת עליו שליטה ולגרש את מורנדי. לדבריו של פונסו, בן ה-81 עשה שינויים לא חוקיים באי ובבקתה שלו, ומכאן החל מאבק ארוך שנמשך כשנתיים. השבוע, מורנדי הודיע באופן סופי כי הוא מוותר ודיווח לעיתון Guardian כי יעבור להתגורר בדירה קטנה באי לה מדדלנה הסמוך. "מקווה שחיי לא ישתנו יותר מדי, לפחות עדיין אראה את הים", אמר מורנדי.