החוקרים בפרויקט הארכיאולוגיה "המומיה של וורשה" שבפולין, חשפו ביום חמישי האחרון תגלית ראשונה מסוגה, לאחר שמצאו מומיה שטרם נראתה בעולם. כחלק מהפרויקט, שהחל בשנת 2015, החוקרים השתמשו בטכנולוגיה מיוחדת לבדיקת חפצי אומנות מבלי להרוס אותם, ומצאו כי המומיה, שנחשבה כגברית, היא בעצם של אישה בהריון. צפו בממצא המדהים שהתגלה בוורשה:

מומיה בהריון התגלתה בוורשה (צילום רויטרס)

המומחים סבורים כי המומיה שייכת לאישה שהייתה בעלת מעמד אצולה גבוה, בסביבות גילאי 20 עד 30, שהייתה בשלבי הריון מתקדמים ומצאה את מותה במאה הראשונה לפני הספירה. "זוהי הדוגמא הראשונה והיחידה בעולם של אישה בהריון חנוטה, כשאפילו אפשר לראות את תמונות הרנטגן של העובר", נכתב במאמר בכתב עת פולני שחשף את הממצא הנדיר.

באמצעות היקף ראשו של העובר החוקרים הניחו כי האישה הייתה בין שבוע 26 לשבוע 30 בהריונה, כאשר סיבת המוות לא ידועה. "זהו הממצא החשוב והמשמעותי ביותר שלנו עד היום. הפתעה מוחלטת", אמר חבר הצוות וויצ'י אייזמונד לסוכנות הידיעות רויטרס. כמו כן, החוקרים בחרו לכנות את המומיה המיוחדת כ"גברת המסתורית של מוזיאון וורשה", בעקבות מידע רב שחסר אודותיה. 

צילום הרנטגן של המומיה (צילום: רויטרס)
צילום הרנטגן של המומיה (צילום: רויטרס)

עוד דווח כי המומיה נמצאה כבר בשנת 1826 ומאז שכנה במוזיאון לראווה. הכתובת על ארון הקבורה בה נמצאה המומיה הביאה את המומחים לחשוב כי מדובר בכומר גברי בשם הור-ג'הוטי, אולם המדענים השתמשו בטכנולוגיה החדשה כדי לסרוק את המומיה מחדש וגילו את האמת. בימים אלו הממצא נמצא במחקר מעמיק במטרה לפענח את זהותה ונסיבות מותה של האישה, שכן המומיה נשמרה במצב טוב, מלבד נזק קטן שנעשה בצווארה.