ב-2021 כבר כמעט ואין מי שלא נעזר באפליקציית הוויז כדי לנווט ולחסוך קצת פקקים, ובדרך כלל, אנחנו נוהגים לסמוך עליו בעיניים עצומות. מריה סומולוביץ', אם צעירה מצפון הארץ, נסעה על פי הוראות הווייז בתוך כפר ריינה, אך כשזה הורה לה לפנות שמאלה, התגלה כי הפנייה כלל לא קיימת ובמקומה קיים גרם מדרגות תלול. צפו בסיטואציה ההזויה אליה נקלעה מריה:

פנתה שמאלה אל תוך גרם מדרגות תלול (צילום: מריה סומולוביץ')
הוראות הוויז (צילום: מריה סומולוביץ')
הוראות הוויז (צילום: מריה סומולוביץ')

בראיון למעריב ובתוכנית "שש עם אמנון לוי" ששודרה אתמול (שלישי), סומולוביץ' סיפרה את השתלשלות האירועים ההזוי, שהתחיל כאירוע מפחיד אך הפך לבדיחה. לדבריה, היא אפילו פספסה את הפנייה בתחילת הדרך, אך חזרה אחורה כדי למלא אחר ההוראות. על אף שמזווית הראייה שלה היה מדובר בירידה תלולה למדי, סומולוביץ' החליטה לקחת את הפנייה, וגילתה להפתעתה כי מדובר במדרגות בזווית של כמעט 90 מעלות. מרוב בהלה, סומולוביץ' החלה לצפור במטרה לקרוא לעזרה ולנסות לחלץ את עצמה מהסיטואציה ההזויה אליה נקלעה. ניסיונות החילוץ של הרכב על ידי תושבי כפר ריינה:

ניסיונות החילוץ של הרכב (צילום: מריה סומולוביץ')

"אנשים ראו שאני במצוקה, התחלתי קצת לבכות וקצת לצחוק. תוך 20 דקות כל הכפר היה על הרגליים ונשות הכפר קראו לבעלים שלהן כדי לעזור לי", סיפרה הצעירה. בראיון למעריב סומולוביץ' הוסיפה כי היא רוצה גם להודות לרופא מקומי, מוחמד חטיב, שגייס מיד עוד אנשים שיבואו לעזרתה ולד"ר זערורע זיאד, שבדק את הרכב עבורה. "הם פשוט השאירו בי חותם של אנושיות, טוב לב והתגייסות למען האחר. בזכותם החוויה הייתה טובה ויצאתי בחיוך במקום בדמעות", אמרה סומולוביץ'. כמו כן, בימים אלו מציינים בקהילה המוסלמית את חג הרמדאן, כך שכל מי שהתאסף כדי לעזור לאם הצעירה עשה זאת כשהוא בצום.

אחרי מספר ניסיונות ודרכים לחלץ את הרכב מגרם המדרגות התלול, במסגרתן הם ניסו לקשור את הרכב ולגרור את הרכב, הוחלט שהגברים יתגייסו וירימו את הרכב כדי להוציא אותו ללא נזקים. בין כל הבהלה, סומולוביץ' התקשרה לבעלה, אך הוא פרץ בצחוק, כמו גם חברים ששמעו על הסיפור ועודדו אותה לשתף אותו ברשת. בפוסט שהועלה לראשונה בעמוד מאמאצחיק, סומולוביץ' כתבה: "הווייז אמר לי לפנות שמאלה – רק שהוא לא אמר שזה מדרגות", והוסיפה בהומור: "אל תשאלו אותי מה עשיתי שם בכפר. גם אני עד עכשיו לא יודעת".