קבוצות הבייסבול של ניו יורק, היאנקיז והמטס, הכריזו על קמפיין חיסוני קורונה, במסגרתו יהיה אפשר לקבל מנת חיסון במגרש, כך שכל מתחסן יקבל כרטיס חינם למשחק הבא. במהלך מסיבת עיתונאים, שהתקיימה אתמול (רביעי) המושל של ניו יורק, אנדרו קאומו, הכריז על התוכנית – "אם תעשה חיסון, תקבל כרטיס בחינם למשחק". צפו בהכרזה של מושל ניו יורק במסיבת העיתונאים המתוקשרת:

כרטיסים חינם לכל מתחסן (צילום: רויטרס)

כחלק מהניסיון של ארה"ב לשוב לשגרה שהייתה טרום המגיפה, קאומו גם הודיע כי הוא מתכנן להחזיר את מכירת הכרטיסים להופעות ברודווי, שיחזרו לבמות החל מה-14 בספטמבר. הפרויקטים שיזם המושל נועדו במטרה להעניק תמריצים חיצוניים לחיסון, כך גם יהיה אפשר לבצע הפרדה בין מחוסנים לכאלה שלא. לדבריו של קאומו, אצטדיוני הבייסבול ואולם התיאטרון יחולקו לאזור של מחוסנים, אותו יהיה אפשר למלא, ולאזור של לא מחוסנים שיאפשר תפוסה של כ-33 אחוזים בלבד מהקיבולת. 

"אם אתה מחוסן תכנס תחת קטגוריה אחת ואם לא זו קטגוריה אחרת. עבור אלו שאינם מחוסנים האזור יוגבל, יוקפד על שמירה של מטר וחצי מרחק ועטיית מסכות", הסביר קאומו. כמו כן, ההודעה במסיבת העיתונאים עוררה ביקורת מסוימת ברשתות החברתיות, שכן היו שטענו כי חלוקת כרטיסים בתמורה לקבלת החיסון מפלה לרעה את אלו שאינם מאמינים בחיסון או אלו שאינם יכולים לקבל אותו מסיבות רפואיות. 

"קאומו מפריד בין מחוסנים ולא מחוסנים! זה חולני, יש אנשים שלא יכולים לקבל את החיסון והוא מסמן אותם, זו אפליה", כתב אחד הגולשים בטוויטר. לעומתו, היו גם מי שהבינו את המהלך, שכן קיימת האטה בקצב החיסונים במדינה והמטרה היא לחסן כמה שיותר תושבים כדי לשוב לחיים נורמאליים. מלבד קאומו, גם מדינות נוספות בארה"ב מצאו דרכים להעניק תמריצים לתושביהן, שכן בשיקגו מוצעת סדרת קונצרטים למחוסנים בלבד ואילו בניו ג'רזי פתחו במבצע "זריקה ובירה", המציע לכל תושב מעל גיל 21 לקבל חיסון ובירה בחינם.