דיוויד רויטמן, בן 42 מאשדוד ששירת בעברו כצלף בצה"ל, סובל מפוסט-טראומה בעקבות המראות הקשים שראה במהלך שירותו הצבאי. במקום מכחולים, לצורך התמודדות עם הזיכרונות רויטמן משתמש ברובים ואקדחים כדי לירות בשקיות צבע הניתזות על בדי הקנבס, שיוצרות אומנות יפיפייה ועוזרות לו בהליך הריפוי הנפשי. צפו בתהליך היצירה ובראיון עם דיוויד רויטמן:

הצלף הישראלי שיורה אומנות (צילום: רויטרס)

בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, רויטמן סיפר על השיטה שעוזרת לו להתמודד עם החוויות הקשות משירותו הקרבי. "הריפוי שלי הוא דרך אומנות. כשאני יורה – לא על אנשים, לא במלחמה ולא בתפקיד, ואני עושה זאת למען הכיף, זה עוזר לי לומר משהו לעולם ולהרגיש שליו", אמר רויטמן. כמו כן, את האומנות שלו רויטמן עושה בישראל בעזרת רובים, אך באוקראינה, ארץ מולדתו, הוא יוצר את הציורים באמצעות תותח של טנק מימי מלחמת העולם השנייה

רויטמן יורה צבע מתוך טנק ממלחמת העולם השנייה (צילום: רויטרס)
רויטמן יורה צבע מתוך טנק ממלחמת העולם השנייה (צילום: רויטרס)

כמו כן, בין ההתזות והחורים שנוצרים בעקבות הירי בבלוני הצבע, בחלק מיצירות האומנות רויטמן מוסיף אותיות בעברית, אנגלית ורוסית, לכאורה בצורה אקראית, מה שמזמין את הצופה ליצור מילים לפי רוחו. עד זמן כתיבת שורות אלו נמכרו כ-20 מהיצירות יוצאות הדופן, במחיר של בין 5,000 ל-10,000 דולר ליחידה. לדבריו, המסר העיקרי באומנות שלו הוא ש"כולם צריכים לזכור שכשהם שולחים את הבנים שלהם להילחם, להגן על ארצם, הם יזדקקו לתמיכה כשיחזרו".