לאור המצב הקשה תחתיו נמצאים תושבי הדרום, מרכז "חוסן" אשקלון, בשיתוף עם העירייה, פיתחה דרך מקסימה לסייע לתושבים במרחבים המוגנים. בסרטון קצר שהכינו תושבי אשקלון, הם הציגו את "ריקוד הממ"ד" במטרה להפיג את המתח והלחץ בו מצויים בתושבים בצל האזעקות ושיגורי הרקטות מעזה. צפו בריקוד שיסייע לכם להתמודד עם המצב המתוח:

ריקוד הממ"ד (צילום: טלי גנוניאן)

מי שעומדת מאחורי היוזמה היא המנהלת הקלינית של מרכז חוסן אשקלון, עדי הנדל, שגם הובילה את הריקוע בסרטון יחד עם שאר המטפלים במרכז חוסן בעיר. בנוסף לכך, מי שדאגה לתנועות היא הכוריאוגרפית, טלי גנוניאן, שדאגה לתנועות חזקות שמשדרות עוצמה וכוח. כמו כן, במרכז חוסן אשקלון מזמינים את התושבים לנסות את הריקוד בשעת לחץ ולפנות למרכז בכל התמודדות עם חרדה בכתובת הפרדס 18 או במספר 2452*.

פעילות באשקלון בצל המצב הביטחוני (צילום: הנוער העובד והלומד)
פעילות באשקלון בצל המצב הביטחוני (צילום: הנוער העובד והלומד)

בתוך כך, תנועת הנוער העובד והלומד נערכת לקיום פעילות חינוכית בטוחה עבור הילדים ובני הנוער ברחבי הארץ, על מנת לתת מענה לעומס הרגשי שנוצר ולשמור ככל הניתן על המפגש השגרתי, בהתאמה להגבלות ולנהלים. כבר הבוקר, מדריכים מהנוער העובד והלומד באשקלון מדריכים את הילדים במקלטים בעיר יחד עם חברי תנועת 'דרור ישראל' ותנועות נוספות, כחלק מיוזמה משותפת עם עיריית אשקלון וגורמי החינוך.

המדריכים מפעילים את הילדים ומשחקים איתם, וכן נותנים מענה רגשי לתחושות ולחששות לאור המצב הביטחוני והחברתי. "אני מקווה שנשוב לימים שקטים יותר לכולם, ובינתיים ננסה לסייע ולו במעט לילדים, בחוויה הלא פשוטה שעוברת עליהם ועל כולנו" ,סיפרה לי איבגי מאשקלון, רכזת בנוער העובד והלומד.