בשנת 2014 תיעד פקח רשות הטבע והגנים, עזרא חדד, נשר דרומי שנצפה לראשונה בישראל, בשמורת גבעת גד בשפלת יהודה. הבוקר (רביעי), התקבל דיווח בפעם השנייה על נשר דרומי שנצפה במהלך שיפוצים בקומה ה-43 בבניין בתל אביב. הנשר הדרומי נכנס אל תוך הבניין, כשהוא במצב רפואי לא טוב, מה שהוביל את אנשי רשות הטבע והגנים להוביל אותו לטיפול. צפו בפקחי רשות הטבע והגנים מחלצים את הנשר מהבניין:

הנשר הדרומי שנתפס בבניין מגורים בתל אביב (צילום: אור מילשטיין רשות הטבע והגנים)

הנשר בקומה ה-43 בבניין בתל אביב (צילום: נאור מערבי)
הנשר בקומה ה-43 בבניין בתל אביב (צילום: נאור מערבי)

פקחי רשות הטבע והגנים, אור מילשטיין, יונתן סבלסקי וסלבה בורכוב, הגיעו אל הבניין כדי לאסוף את הנשר. "הגענו למקום וראינו שהנשר נמצא במצב לא טוב והיה זקוק לטיפול. אספנו אותו אל בית החולים לחיות בר", אמר מילשטיין. כמו כן, אקולוג עופות, אוהד הצופה, הסביר: "הנשר המדברי מקנן באפריקה ונמצא בסכנת הכחדה חמורה בטבע".

פקח רשות הטבע והגנים מסביר על הממצא הנדיר (אור מילשטיין רשות הטבע והגנים)

עוד דווח כי אוכלוסייתו של הנשר הדרומי מוערכת בכ-30 אלף פרטים בלבד, המצויים בעיקר במרכז אפריקה. מאז שנות ה-90, תועדו מספר ביקורים בודדים של הנשר הדרומי במדינות כמו ספרד ופורטוגל, שככל הנראה הצטרפו אל נדידת הנשרים האירו-אסיאתיים. כיום הנשר הגדול, שמוטת הכנפיים שלו עשוי להגיע ל-שני מטרים ו-55 ס"מ, מאוים בעיקר בגלל הרעלות נגד טורפים וציד. 

שעות ספורות לאחר שנמצא סיגלית הורביץ', דוברת הספארי, פרסמה בעמוד הטוויטר שלה כי הנשר הדרומי שהגיע במצב קשה, הוכנס לטיפול, עבר בדיקות נרחבות, קיבל עירוי נוזלים וכמה מנות אטרופין כדי לייצב את הדופק הנמוך שלו ולרגע אפילו התאושש מעט. אך ככל הנראה בשל פגיעה מהרעלה קשה הוא לא שרד וגופתו נשלחה לנתיחה שלאחר המוות.