ב-16 ביולי 1945, צבא ארה"ב ביצע את הניסוי הגרעיני הראשון בעולם, שהתקיים מעל מדבר ניו מקסיקו. בזמן הפיצוץ מכשיר פלוטוניום עם ציפוי מתכתי, בשם "גאדג'ט" יצר כדור אש ענקי שעלה לשמיים ואידה כל מה שנגע בו. החול באותו האזור נמס והפך לזכוכית, מה שיצר מכתש רחב בכדור הארץ, בגודל של כמגרש כדורגל. הפיצוץ זכה בזמנו להצלחה רבה, אך בימים אלו התגלה ממצא יוצא דופן שנותר מאחור. צפו בהסבר על הממצא הנדיר: 

במחקר שפורסם בכתב העת Proceedings of the Academy of Sciences, דווח כי התגלה מעין גביש קריסטל שטרם נראה בכדור הארץ, הכלוא בתור הסלעים באתר. אבני חן הלא שגרתיות מאופיינות בכך שהן חסרות סימטריה והוסבר כי קריסטל דומה נראה בעבר רק לאחר פיצוץ מטאורים של מערכת השמש, הפיצוץ החזק ביותר ביקום. לכן, על פי מחקר בנושא התברר כי קריסטלים מאותו הסוג יכולים להיווצר גם על ידי האנושות. 

"גבישים אלו מעניקים לחוקרי הגרעין כלי חדש בארגז הכלים, שיעזור בניתוח העוצמה וההשפעה של פצצות גרעין", אמר מחבר המחקר, טרי וואלס, מנהל המעבדה הלאומית לוס אלמוס. בנוסף, וואלס הסביר כי בדרך כלל מעבדות המחקר מנתחות פסולת וגזים רדיואקטיביים כדי להבין כיצד נבנה כלי הנשק ואיזה חומר הוא מכיל, אלא שהם מתפוררים עם השנים. במקרה הזה, הקריסטל יישאר לנצח. 

כמו כן, גם גיאולוג מאוניבסריטת פירנצה, איטליה, התייחס לממצא הנדיר ואמר: "על פי חוקים אלה, ההסדרים הם אקראיים לחלוטין. כמו במקרה של זכוכית חלון, של סוכר או מלח שולחן. במקרה של חומרים גבישיים, האטומים מאורגנים בסריג סימטרי כמו האריחים המרובעים באריחי אמבטיה פשוטים". כלומר, החוקרים טוענים שהקריסטל המיוחד עשוי סידן, נחושת, ברזל וסיליקון, מה שנחשב כ"מפר את חוקי המדע".