שני יעלים, אחת נקבה והשני וזכר צעיר, זכו לשוב חזרה לטבע על ידי פקחי רשות הטבע והגנים, לאחר שנמצאו פגועים ותשושים במצפה רמון והועברו לטיפול בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי ברמת גן. היעלה ששבה לטבע נמצאה לפני מספר שבועות במצפה רמון, על ידי אחת מתושבות היישוב, כשהיא במצב גופני ירוד מאוד. לאחר טיפול ראשוני שניתן לה בשטח היא הועברה על ידי פקח רשות הטבע והגנים לבית החולים לחיות בר שם זכתה לטיפול רפואי מקיף שכלל גם ניתוח ותקופת שיקום. צפו בשחרור היעל בטבע אחרי הטיפול הרפואי:

יעל שב חזרה לטבע במצפה רמון לאחר שטופל בבית החולים לחיות בר (צילום: יובל צוקרמן, אוניברסיטת בן גוריון)

במהלך הניתוח, נמצאו בקיבת היעלה חוטים ושאריות פסולת שעל פי הערכות הובילו בין היתר לפגיעה בבריאותה. בנוסף לה, גם היעל הצעיר נחבל מגדר במצפה רמון והועבר בעקבות זאת גם הוא לבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי ברמת גן. עם החלמתם ושיקומם, זכו שני היעלים באחרונה לשוב חזרה לטבע בסמוך למקום בו נמצאו במצפה רמון.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי הם מבקשים מהציבור הרחב, הן תושבי מצפה רמון והן העוברים בתחומה, לשמור על מרחק מהיעלים המשוטטים בתחומי היישוב ובכלל. בנוסף, הם ביקשו להקפיד לא להאכיל אותם באופן ישיר ועקיף, על ידי השארת פסולת זרוקה בדגש על שאריות מזון, מגבונים, אריזות פלסטיק וניילונים, שפוגעת באופן חמור ביכולת העיכול של היעלים. הדבר מסכן את בריאותם, משנה את התנהגותם הטבעית בחיפוש אחר המזון ועלול בסופו של דבר להוביל למותם.