אחרי 22 שנים של כהונה בתפקיד ראש ממשלת סמואה, טואילאפה סיללה מילאלגואי, סירב לפנות את הכיסא. בעקבות הבחירות האחרונות, מתמודדת בשם פיאמה נעמי מטעאפה, הגיעה על הפרלמנט הממשלתי כדי להישבע לתפקידה כמי שתשלוט במדינת האי באוקיינוס השקט. כשהגיעה, קודמה בתפקיד נעל אותה מחוץ לאולם ההשבעה והתעלם מצו בית המשפט שקבע כי עליו לפרוש מתפקידו. צפו בתיעוד מחוץ לאולם ההשבעה של ראש הממשלה הנבחרת:

ראש ממשלת סמואה הפסיד בבחירות ומסרב להתפנות (צילום: רויטרס)

מטעאפה, בת ה-64 שהייתה סגניתו של ראש הממשלה הקודם, מצאה את עצמה מנועה מלהיכנס לטקס ההשבעה של עצמה. בעקבות התקרית מפלגתה פרסמה בהצהרה: "הדמוקרטיה חייבת לנצח, תמיד. לא יכולים להיות יוצאים מן הכלל בעיקרון הבסיסי הזה. מי שטוען אחרת ומתנהג בהתאם משחק באש". 

כמו כן, דווח כי הבחירות בסמואה התקיימו בצל סכסוכים קשים ואתגרים משפטיים בין שני המועמדים. המפלגה בראשה עומד מליאלגואי, הודחה מהשלטון לאחר ששתי המפלגות זכו ב-25 מושבים, ואילו אחד מחברי הפרלמנט שבר את השוויון לטובת מטעאפה. בעקבות כך, החל הסכסוך המשפטי בין השניים, בסופו בית המשפט העליון במדינה פסק נגד מילאלגואי. כמו כן, נמסר כי מטעאפה היא האישה השנייה בתולדות סמואה שנבחרה לעמוד בראשות הממשלה והיא גם בתו של ראש הממשלה הראשון של המדינה.