גילברט פול ג'וניור שוחרר אתמול (רביעי) מבית הסוהר בדטרויט, ארה"ב, לאחר שבילה יותר משלושה עשורים מאחורי סורג ובריח בגין רצח שלא ביצע. פול הואשם לאורך השנים בדקירה קטלנית של רוברט מג'יה, שגופתו התגלתה בשדה פתוח. באותם הימים, בת זוגו של הנרצח טענה כי פול הודה בפניה שרצח את מג'יה במהלך ניסיון שוד אלים, מה שהתברר כטעות. צפו בסיקור שחרורו של גילברט פול ג'וניור אחרי 32 שנה:

בעקבות העדות של בת הזוג, בתוספת סימני נשיכה שהיו על הקורבן, פול הורשע ברצח ונכנס לכלא. בשנת 2015, פול פנה שנית אל בית המשפט בבקשה לערער על הרשעתו באמצעות בדיקת DNA של חומר ביליוגי שנאסף על ידי המשטרה בשנת 1998. בדיעבד, התברר כי בזירת הרצח הייתה עדות של דם מסוג A, שלא תאם את סוג הדם ל פול או הקורבן. 

בעקבות כך, בית המשפט קבע כי פול זכאי מאשמה. "מישהו אחר נלחם ברוברט מג'יה ביער באותו הבוקר והרג אותו", אמר עוזר התובע הכללי, רובין פרנקל, בפני השופט. בהתייחס לשחרורו, פול אמר: "ביליתי עשרות שנים בלימודי משפטים וקריאה כדי לזכות את עצמי, אך כל זה לא עבד. רק לאחר שנכנעתי לכוח עליון, נשלחו אליי חבורת מלאכים שהצליחו להסתכל מבעד לחוקים וראו שמי שעומד מאחורי הסורגים לא שייך לשם". 

עורכת דינו של פול, מרלה מיטשל צ'יקון, אמרה כי היא והצוות "נרגשים שהאמת סוף כל סוף יצאה לאור". כמו כן, דווח כי לאחר שחרורו של פול הוא יהיה זכאי למגוון שירותים, כולל סיוע בדיור, ואף יזכה לפיצוי של 1.6 מיליון דולר, במסגרת תוכנית פיצויי הרשעה שלא כדין.