כאילו לא די בכך שאמהות לאחר לידה סובלות מהפרעות בשינה, כעת מסתבר שהמחיר שהן משלמות על כך הוא אף כבד עוד יותר. מחקר ראשון מסוגו, שחקר את הנושא בקרב אמהות טריות, מצא כי לילות ללא שינה בששת החודשים הראשונים שלאחר לידת התינוק גם מאיצים את קצב ההזדקנות של האם בשלוש עד שבע שנים.

במחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Sleep Health, החוקרים מהמחלקה לפסיכיאטריה ומדעי ההתנהגות של אוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס דגמו בדיקות דם מ־33 נשים צעירות לאחר לידה, לצורך הערכת שעון ההזדקנות האפיגנטי שבגופן. לשם כך הם ניתחו את השינויים -DNA של המשתתפות הקשורים להזדקנות, כמו גם למחלות הקשורות לגיל, כגון מחלות לב, וסיכויים גבוהים יותר למוות מוקדם.

החוקרים מצאו כי משך שינה לא מספק בתקופה הראשונה שלאחר הלידה, היורד משבע שעות רצופות במהלך הלילה, קשור להזדקנות ביולוגית מואצת. אולם החדשות הטובות, אם אפשר להגדיר זאת כך, הן שבמהלך החודשים שלאחר חצי השנה הראשונה לא מצאו החוקרים כי שינה ירודה השפיעה על שעון ההזדקנות הביולוגי.

עוד מצאו החוקרים כי נשים נשואות או שחיות עם בן זוג הצליחו קצת לשמור על "צעירותן", משום שבני הזוג עזרו מדי פעם בטיפול בתינוק במהלך הלילה. לפי החוקרים, לממצאי המחקר חשיבות רבה. שכן לדבריהם, "הזדקנות ברמה הביולוגית מהווה אינדיקטור חשוב לסיכון מאוחר יותר לתחלואה ולתמותה". לכן הם דוחקים באמהות הטריות לעצום עיניים ככל שיוכלו ולהיעזר בסביבה הקרובה במידת האפשר. אולם הם גם הדגישו כי יש צורך במחקר נוסף עם מדגם גדול יותר כדי לבסס את הממצאים.